FacebookTwitterLinkedIn

Doctor în Psihologia Muncii și Organizațională și antreprenor cu o experiență de peste 20 de ani în domeniul Resurselor Umane, Doru Dima alege să gândească pozitiv într-un context de criză, fără să neglijeze însă strategia de business și obiectivele pe care le setează.

De altfel, agilitatea a fost mereu “un fel de a fi” pentru companiile pe care le conduce. Iar acum, mai mult ca oricând, agilitatea reprezintă un aspect cheie în parcursul unui business și, mai ales, în succesul lui. “Dacă ne gândim la vremurile de astăzi, la ceea ce se întâmplă foarte aproape de noi, ar trebui totuși să ne gândim că lucrurile acestea se întâmplă de mult, nu foarte aproape de noi. Acum le vedem pentru că ne impactează direct. Dar în momentul în care apar lucruri pe care nu le mai putem controla, agilitatea este un element extrem de important”, declară fondatorul și CEO-ul Dima Consulting Group, pentru Forbes România.

Și-a început parcursul antreprenorial cu recrutarea, apoi cu formarea profesională, urmate de domeniul evaluărilor și a studiilor – în toate aceste sectoare a dezvoltat companii. “De ce? Pentru că atunci când nu a mers una, a mers cealaltă. Niciodată nu am fost în situația să spun că închid, să pierd business-ul, pentru că am avut suficientă abilitate ca, în momentul în care apare ceva nou, să schimb”, explică el. Doru Dima a adus pentru prima dată în România instrumentele de evaluare a resurselor umane, Profiles International, reușind într-un interval scurt de timp performanța de a se poziționa printre principalii furnizori de servicii de consultanță în resurse umane și management din România. “O gândire pozitivă, în care știm ce avem de făcut, în care investim în noi, tot timpul trebuie să învățăm, găsim oportunități, implementăm ceea ce am învățat, lucrăm în anumite zone… Cu siguranță o să ne facă să ne adaptăm foarte repede mai ales dacă acest tip de gândire devine o obișnuință”, mai spune antreprenorul. 

Dacă te trezești într-o criză, adaugă Doru Dima, de oricare ar fi ea, primul lucru la care ar trebui să te gândești, în calitate de antreprenor, este să păstrezi locurile de muncă. “Asta dacă ții la angajați”, ține el să precizeze. Ulterior, antreprenorul ar trebui să se gândească la reducerea cheltuielilor și menținerea sau creșterea profitului. “Ce ar trebui să faci, din punct de vedere al agilității tale, presupune o analiză pe mai multe fronturi. Prima soluție ar fi să te uiți la locul în care muncești. Angajații tăi pot munci de oriunde, trebuie să identifici activitățile din organizație care pot fi mutate într-o zonă de online sau să cauți acele tehnologii de online care să înlocuiască activitățile repetitive din organizația ta. De asemenea trebuie să ne gândim cu cine lucrăm – avem nevoie de oameni, dar pe de altă parte sunt anumite activități care nu se mai întâmplă zilnic, care pot fi externalizate”, explică Doru Dima.

Potrivit antreprenorului, contextul actual ne provoacă, însă nu trebuie să uităm strategia și obiectivele pe care ni le-am setat. “Vorbim despre volatilitate în tot ce facem. Incertitudine, complexitate, ambiguitate – sunt elemente cu care noi ne jucăm în fiecare zi. De asemenea trebuie să ne uităm un pic la abilitatea noastră de a rezista presiunii”, conchide el.