FacebookTwitterLinkedIn

Divizia de Consumer Healthcare a companiei de sănătate GSK (GlaxoSmithKline) va forma o întreprindere independentă sub denumirea de Haleon. În acest context, noua companie se pregătește să obțină o listare premium în cadrul Bursei de la Londra.

Separarea celor două întreprinderi va fi gestionată prin transferul a cel puțin 80% din acțiunile deținute de GSK către acționarii noii companii. Haleon va avea un portofoliu propriu de branduri, printre care se numără Sensodyne, Voltaren, Panadol și Centrum. Divizia de Consumer Healthcare GSK a înregistrat până în prezent vânzări anuale de aproximativ 10 mld. de lire sterline.

Formarea Haleon face parte din strategia GSK privind creșterea sustenabilă a diviziei și extinderea portofoliului în viitorul apropiat.

Noua companie a fost prezentată investitorilor și analiștilor înaintea evenimentului „Ziua Piețelor de Capital pentru Sănătatea Consumatorului”, găzduit de GSK, care va avea loc luni, 28 februarie. Scopul a fost acela de a oferi detalii cu privire la strategia de afaceri, capacitatea operațională, informații financiare și planurile de dezvoltare ale noii compani.

Noul campus și sediul corporativ Haleon din Weybridge, Marea Britanie, se va deschide la sfârșitul anului 2024 și va funcționa ca un centru de cercetare, dezvoltare și inovare ce va pune bazele unui laborator de ultimă generație dedicat studierii comportamentului consumatorului. De asemenea, noul nume se va regăsi în peste 100 de țări unde divizia GSK Consumer Healthcare activează momentan.