“Noi construim mai departe pe ce am făcut în 2019 chiar dacă ne desparte această pandemie, care desigur ne-a transformat și ne-a accelerat niște procese”, punctează aceasta.
Dar, ca și restul companiilor, prima decizie pe care au luat-o la nivelul Leo Burnett ținea de sănătatea angajaților și de a proteja toată echipa. Așadar, au implement work from home, dar și o serie de măsuri igienice.
“Ne-am asigurat că avem o infrastructură de IT astfel încât lucrurile să poată fi funcționale, să putem accesa de acasă documente. Noi oricum lucram într-o platformă online și atunci ne-a fost mai ușor să ne mutăm acasă și să gestionăm treaba de acolo. Ne-am dat seama că oamenii ăștia ca să poată să lucreze de acasă și probabil ca să rămână și cu mintea întreagă, ei trebuie ancorați în ce se întâmplă”, continuă ea.
De asemenea, Diana Alexa este de părere că un rol important l-a avut și comunicarea internă, astfel încât lucrurile să se mențină funcționale.
“Am făcut tot ce se putea ca să menținem o normalitate chiar și în condițiile astea. M-am gândit de multe ori că nu știu dacă sunt cel mai norocos manager că am echipa asta sau sunt cel mai deștept manager că mi-am făcut echipa asta, probabil e undeva la mijloc pentru că oamenii au reacționat fantastic, s-au organizat în cel mai matur și responsabil fel. Noi n-am ratat niciun proiect, n-am pierdut clienți, n-am ratat nici deadline-uri”, susține Diana Alexa. Însă, vor continua și în lunile următoare să lucreze de acasă.
Totodată, ea consideră că incertitudinea este lucrul cel mai greu de gestionat, pentru că nu se știe ce se va întâmpla și mai ales nici cât va dura situația actuală. “Ăsta e un gând care naște de bună seamă teamă și neliniște. Am simțit cu toții că acest contextul ne va schimba într-un fel și acum e gândul ăsta că s-ar putea să ratezi niște oportunități”, mai spune ea.
În opinia ei, oportunitățile identificate în această perioadă au fost de a lucra un pic mai aproape cu clienții și de a face niște parteneriate mai strânse. “Întotdeauna în momente de criză și mari probleme oamenii se parteneriază și cred că fac echipă mai bună”. De asemenea și din restricțiile existente, în ceea ce privește producția, este loc de oportunitate și de îmbunătățire a craftului unui produs creativ.
În cadrul Leo Burnett au încercat să elimine cât mai multe incertitudini, iar Diana Alexa a observat că s-au format deja niște comportamente foarte “data driven”. Deși au câștigat o dinamică mai bună și mai eficientă odată cu pandemia, în același timp s-a pierdut felul în care informația circulă informal în agenție. “Cred că ne-am dezvoltat niște skill-uri noi în perioada asta sau ne-am ascuțit unele pe care le aveam și poate nu le-am folosit întotdeauna”.
În schimb, cu toate efectele negative ale pandemiei asupra pieței de publicitate, pentru compania Leo Burnett a fost un moment aglomerat și plin de proiecte. “Știm cu toții că scade puțin industria asta. La nivel global s-a anunțat undeva în jur de 9% scădere în investiții. Scăderile vin mai degrabă din proiecte anulate decât din renegocieri de fee-uri”, subliniază aceasta.
Un alt lucru remarcat de Diana Alexa este că toate brandurile s-au oprit din ce făceau și cu respect și considerație și-au schimbat complet discursul. Mai exact, s-au concentrat pe un discurs mai aproape de oameni, de susținere și cu foarte mult focus pe utilitate.
În plus, brandurile din toată lumea încep să se gândească tot mai mult la rolul pe care-l au și-l vor avea în societate. “Cred că ăsta este rolul unor astfel de platforme, să redefinească puțin ceea ce brandul ăla face sau urmează să facă pentru consumatorii lor. Avem indicații foarte clare că oamenii o să înceapă să cumpere tot mai atent de la brandurile care înseamnă ceva sau fac ceva util pentru ei și din punct de vedere impact în societate. Asta oricum începuse să se întâmple și înainte, dar cred că pandemia accelerează”, mai spune ea.
Pe de altă parte, contextul actual a determinat ca oamenii să fie mult mai atenți la companiile care își tratează bine angajații în perioada asta, iar aceștia tind să cumpere mai mult de acolo. De ce? “Pentru că, cu toții avem o neliniște versus locul de muncă și e un criteriu pe care oamenii îl consideră când vor face o achiziție. Deci impactul pe care brandurile îl au în societate va conta tot mai mult în momentul tranzacției. Și atunci oamenii cred că sunt mai atenți decât îi bănuim noi la astfel de mesaje”, atrage atenția managerul Leo Burnett.
Mai mult decât atât, Diana Alexa este de părere că peste tot în lumea asta brandurile și oamenii trec printr-o etapă de căutare. Practic, toți și-au dat seama de niște oportunități și de niște schimbări de comportamente care s-au întâmplat acum și în consecință fie își vor ajusta comunicarea, fie strategia de business.
“Cred că publicul, clienții, agențiile sunt într un demers de educare și de contextualizare la ce se întâmplă. Și cred că vom vedea niște schimbări mai accelerate decât s-ar fi întâmplat fără pandemie”, a conchis Diana Alexa.