FacebookTwitterLinkedIn

Opinie de Raluca Kovacs – Chief Strategy Officer, Publicis România

Creșterea investițiilor și intesificarea mesajelor fac ca majoritatea categoriilor să se piardă într-un mare zgomot de fond. Brandurile care comunică mult, mereu și peste tot, ne fac să fugim de ad-uri și să urâm industria asta. Oriunde te duci, orice scrolezi, cineva vrea să intre în conversație cu tine. Ți-e foame/poftă, dai un Glovo/ Tazz. Doar că, de multe ori, nici nu ți-e foame și nici n-ai nevoie să-ți facă cineva poftă.

 Cea mai mare greutate pe care o întâmpină brandurile astăzi este să-ți găsească momentul și motivul relevant cu care să deschidă o conversație.

Cu riscul de-a suna nostalgic, advertisingul obișnuia să fie despre atenția care se câștigă, nu doar cea care se plătește. Felul în care ne uităm la date (cu precădere, citirea lor pe termen scurt) favorizează bombardarea consumatorului cu mesaje și lasă prea puțin loc și resurse pentru adevăratul joc de seducție. Nivelul de curaj, umor, ironie este în declin vizibil. Și asta e îngrijorător.

Dacă vrem să sporim exponențial valoarea brandurilor în piață, avem nevoie de idei și abordări diferite care să contribuie concret la valoarea pe care o aduc brandurile în viața noastră. Doar așa ne vom menține rolul și ne vom inocula în industrii în care publicitatea momentan nu este aparent necesară.

Dos & Don’ts:

  1. Începe întodeauna cu ce vor oamenii, nu cu ce vrea brandul – ca să ne asigurăm că facem asta, noi începem cu un “brief detox” în care încercăm să distrugem premisa briefului ca să vedem cât de tare sta în picioare, să-i găsim slăbiciunile și să o reconstruim plecând de la ce e important pentru oameni și nu doar pentru echipa de marketing.

 

  1. Ideile simple creează impact mare – nu subestima ideile simple care răstoarnă convenții, care se iau la trântă cu tabu-uri, care contrazic mersul categoriei.

 

  1. Folosește-ți intuiția ca să descoperi povești în DATA – este ca și cum ai explora locuri noi, folosindu-te de o busolă. Intuiția te ajută să pui date împreună în moduri noi, sa faci corelații, să întelegi comportamente.

 

  1. E bine să nu fii expert în tot – lipsa de experiență e de multe ori o binecuvântare. Pui întrebări mai bune, vezi lucrurile mai clar și vii cu perspective proaspete când dai de un subiect nou.

 

  1. Pune-ți ideile în practică – nu aștepta să se întâmple.