FacebookTwitterLinkedIn

În ciuda perioadei incerte din ultimii doi ani, singurul segment din industria FMCG care a reușit să-și continue trendul ascendent a fost cel al produselor marcă proprie.

Care este secretul acestei evoluții pozitive?

Denisa Ștefan, antreprenoarea care a pus pe picioare compania românească Rose Home, afirmă că, cel puțin în această perioadă incertă, produsele marcă proprie au capacitatea de a oferi o oarecare stabilitate business-ului, mai ales dacă vorbim despre unul care se adresează industriei HoReCa, precum este Rose Home.

„Este primul an în care dezvoltăm propriul nostru produs la nivel de veselă, publicul nostru țintă fiind piața middle-high. Considerăm că această nișă este una mult mai stabilă comparativ cu restul și unul dintre marile avantaje ale mărcilor proprii este caracterul personalizat al produselor ce se pliază mult mai bine pe nevoile consumatorilor”, punctează Denisa Ștefan.

În prezent, portofoliul Rose Home este reprezentat de peste 20 brand-uri internaţionale de producători din domeniul veselei de porţelan şi ceramică, tacâmuri, pahare, produse de prezentare şi servire din lemn, melamina, inox sau fontă. Pe parcursul anului 2021, aproximativ 90% dintre proiectele companiei au fost dedicate sectorului HoReCa, iar 10% dintre produsele din portofoliul au fost destinate către zona de B2C.

„În 2021, am testat multe scenarii de business, astfel am reușit să dezvoltăm un plan pe ambele linii de business: B2B și B2C. Am început anul 2022 foarte bine, însă după declanșarea conflictului militar dintre Rusia și Ucraina și cu această incertitudine dată de creșterea prețurilor, ne este foarte greu să facem estimări cu privire la evoluția business-ului. Am decis însă să ne adaptăm din mers tuturor provocărilor care vor apărea”, recunoaște Denisa Ștefan.

Potrivit acesteia, 2022 este anul în care se vor realiza achizițiile necesare sau cele lăsate în urmă în ultimii doi ani. În plus, acum mai mult ca oricând, decizia de cumpărare este determinată într-o mai mare măsură de nevoile consumatorului/partenerilor.

„Primăvara a reprezentat dintotdeauna sezonul creșterii în ceea ce privește vânzările. Mă aștept ca lucrurile să se desfășoare într-o anumită normalitate până la sfârșitul verii. Ce mă sperie însă foarte tare, este perioada din toamnă, atunci când consumatorul va realiza impactul acestei inflații, atunci când va resimți efectele majorării prețurilor la energie, la gaze etc.”

În prezent, compania Rose Home lucrează cu lanţuri hoteliere de 3-4-5 stele, lanţuri de resturante şi cafenele, locaţii HoReCa mici şi medii, baruri, bistro-uri și centre de evenimente.

În 2021, afacerea de familie fondată de Denisa Ștefan a înregistrat venituri de 4,8 milioane de lei, adică o creștere de 118% față de 2020 și o creștere de aproape 60% față de 2019 și a obținut un profit de aproximativ 900.000 de lei.