FacebookTwitterLinkedIn

Potrivit datelor statistica.com, segmentul de fashion reprezintă aproape jumătate din piaţa de e-commerce. Numai anul trecut, românii au cumpărat articole vestimentare online în valoare de 2,7 miliarde de dolari.

Tendința este observată și de Dan Lupu, cofondator al companiei Vicmod, care deține brand-ul de modă MIZAR. Antreprenorul susține că procesul de digitalizare și e-commerce reprezintă principalul factor de creștere a business-ului său. ”Anul acesta am lansat o nouă platformă e-commerce, mult mai modernă, ușor de folosit și adaptată pentru telefoanele mobile. Potrivit datelor, majoritatea clienților noștri folosesc telefoanele mobile când navighează pe site. Ne dorim o digitalizare și a proceselor de creație și producție, două direcții importante pentru noi având în vedere că întreaga noastră colecție este realizată în propria fabrică”. 

În perioada pandemiei, MIZAR a fost nevoită, la fel ca multe alte business-uri, să își închidă toate cele 17 locații fizice și să se concentreze pe vânzările online. După redeschidere, CEO-ul companiei remarcă apetitul crescut al  clienților pentru achizițiile în magazinele fizice. ”Am traversat o perioadă cu multe turbulențe, care au afectat domeniul nostru de activitate. Magazinele fizice au fost închise, am fost obligați să le închidem în acea perioadă și să ne adaptăm. Un timp am produs materiale de protecție și am depășit cu bine dificultățile. După redeschidere, apetitul cumpărătorilor pentru achiziții în magazine fizice a revenit, iar piața de fashion are o creștere semnificativă”.

În perioada pandemică lipsită de evenimente, analizele au arătat, potrivit reprezentantului MIZAR, o schimbare a comportamentul consumatorului, care s-a orientat spre produse lejere, sport. Astfel, compania a creat o nouă line, Urban Street, cu care să poată aborda și aceste preferințe ale clienților săi. Odată cu revenirea la munca de birou și cu reînceperea evenimentelor, consumatorii aleg din nou lucruri clasice și s-au întors într-o mare măsură în magazinele fizice, pe lângă shoppingul online. 

Nu credem într-o soluție exclusiv offline sau online. Prin cele 17 magazine ale noastre fizice, cât și prin cel online, putem oferi clienților noștri o experiență completă. Foarte mulți clienți studiază noutățile apărute pe platformă și merg în magazin să încerce produsele, să se asigure că sunt ceea ce le trebuie. De cealaltă parte, cei care își doresc experiența offline, merg, probează, apoi se decid și plasează comanda pe site-ul nostru. Motto-ul nostru este eleganța, în ceea ce propunem, în materie de produse, eleganță în procesul de vânzare și eleganță față de toți membrii echipei Mizar”, explică Dan Lupu în cadrul emisiunii reINVENTAREA României.

În contextul modelului de business hibrid, cu vânzări atât online, cât și în locațiile fizice, MIZAR continuă să investească în soluții de digitalizare. Compania are în plan pentru 2023 o investiție de 100.000 de euro pentru platforma dedicată telefoanelor mobile. ”Pe partea de creație, avem un soft performant de proiectare, aș continua cu o soluție ERP de gestionare financiar-contabilă a companiei și soluția de e-commerce pe care am adaptat-o permanent și am modernizat-o. Ne-am propus pentru 2023 să dezvoltăm o soluție proprie pentru telefoanele mobile, care să faciliteze procesul de cumpărare, pentru ca oamenii să fie la curent cu cele mai noi produse din colecțiile noastre. Dacă fac o analiză a tuturor soluțiilor implementate, sunt câteva sute de mii de euro investiți în ultimii doi ani”. 

Industria locală de fashion continuă să se dezvolte, atât prin intrarea pe piață a unor retaileri de talie mondială, cât și prin creșterea brandurilor locale. ”Cred că este loc de creștere atât în mediul online, cât și în cel offline, pe piața de fashion. Vedem în continuare o creștere puternică a competiției, iar din perspectiva clientului final, va fi diversitate, el va avea o experiență mult mai plăcută în procesul de cumpărare, deoarece va putea opta atât pentru magazine fizice, cât și pentru cele online”, încheie antreprenorul.