FacebookTwitterLinkedIn

DSMa a elaborat o strategie pentru a se putea adapta la realitățile pieței globale, care vizează restructurări și vânzarea unor imobile. Deocamdată, Ministerul Economiei nu este de acord cu aceste operațiuni, spun reprezentanții companiei.

”Referitor la posibila restructurare, reiterăm faptul că există, într-adevăr, o propunere de reorganizare a activității. Dar cel mai important este faptul că această propunere este de a angaja mai mulți oameni în producție, reducând în același timp aparatul administrativ, prin redirecționare către activități de producție”, a anunțat Damen Shipyards Mangalia (DSMa).

Industria navală a trecut prin multiple schimbări, la nivel mondial, în ultima decadă, iar 80-90% din producția de nave comerciale din Europa a „migrat” către piața din Asia, inclusiv tipul de nave pe care DSMa le construia la un moment dat.

Strategia presupune creșterea forței de muncă, dar și o redistribuire a specializărilor/capacităților de producție din șantier. 

Această strategie a fost prezentată acționarilor și Consiliului de Supraveghere al companiei, iar DSMa ”trebuie și poate” să se adapteze prin concentrarea pe activități specifice și prin retehnologizare.

”Când ne referim la reorganizare, vorbim în primul rând despre optimizarea proceselor de muncă, retehnologizare și reprofesionalizarea producției. (…) Până acum, acționarul majoritar, Ministerul Economiei, nu a aprobat această reorganizare”, potrivit companiei. 

În cadrul acestui proces, compania intenționează să vândâ unele active neesențiale, iar sumele obținute vor fi reinvestite și vor fi folosite inclusive pentru a introduce tehnologii noi.

Damen operează 35 de șantiere navale și alte 20 de companii în 20 de țări, susținute de o rețea de vânzări și service la nivel mondial. Damen Shipyards Group oferă locuri de muncă directe pentru peste 12.000 de oameni.