Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cum au explodat audiențele în social media după victoria Simonei Halep la Wimblendon

În perioada 1 - 14 iulie 2019, în care s-a desfășurat turneul de Grand Slam de la Wimblendon, Halep a fost menționată de 49.125 de ori în social media și a avut un viewership estimat de 159,13 milioane de impresii, arată monitorizarea Zelist Monitor, produs Treeworks, la solicitarea „Forbes România”.
104 women 34 Simona Halep

Raportat la perioada similară din urmă cu un an, vizibilitatea generală în social media a Simonei Halep a crescut cu 236% de la 14.561 apariții în intervalul  1 – 14 iulie 2018 la 48.883 apariții în perioada  1 – 14 iulie 2019.

Pentru expresia „Simona Halep”, în perioada 1 – 14 iulie 2019, platforma Zelist Monitor, produs Treeworks, https://www.zelist.ro/monitor, a returnat 35.026 de apariții, iar pentru „Halep” a avut 49.125 de menționări în social media, cu un viewership estimat de 159,13 milioane de impresii.

Din punctul de vedere al menționărilor, pentru Halep au fost înregistrate:

13.896 (28,5%) apariții pe Facebook,

12.636 (25,8%) apariții în agregatoare,

10.369 (21,2%) menționări în presa online,

9.914 menționări pe Twitter (20,3%),

653 apariții în postările de pe bloguri (1,3%).

419 apariții în comentarii din presă (0,9%),

360 apariții pe Instagram (0,7%).

Din punctul de vedere al viewership-ului, cea mai mare vizibilitate a brandului HALEP s-a inregistrat pe Facebook (59.353.000 impresii), în presa online (31.534.000 impresii) și pe Twitter (5.371.000 impresii).

Notă: Viewership-ul reprezintă numărul estimativ de persoane care au fost expuse mesajului, afișat în fiecare canal social media. Viewership-ul unui canal social media rezultă din însumarea viewership-ului tuturor mențiunilor apărute în respectivul canal social media.

Ziua cu cea mai mare vizibilitate a fost 13 iulie 2019, ziua finalei de la Wimbledon, când s-au înregistrat 15.815 menționări ale expresiei „Halep”, conform monitorizării Zelist.

Distribuția emitenților după variabila Sexe: Masculin – 67,6%, Feminin – 32,44%.

Notă: Se definește termenul de emitent drept persoana/publicația care, în perioada de studiu a publicat diverse tipuri de conținut social media (articole/posturi/ tweets etc) în care a făcut referire la expresia monitorizată, în acest caz: Halep. Există două categorii de emitenți: emitenți – persoane (posesori de bloguri, de conturi Twitter)  și emitenți – publicații (presa online, grupuri și pagini publice Facebook și forumuri). Pentru emitenții – persoane se oferă date demografice (sexe și vârstă) și date geografice.

Distribuția emitenților în funcție de variabila Vârstă

Se constată că cel mai mare segment de emitenți ai expresiei „Halep” este format din persoane cu vârste în 35 și 39 de ani: 33,9%. (Mai mult de o treime din numrul emitenților).

Interesant de remarcat faptul că segmentul de emiteți cu vârste între 25 și 29 de ani, apropiat vârstei Simonei Halep (27 de ani), are o cotă de piață de doar 4%.

Distribuția geografică a emitenților

Emitenții din București dețin o cotă de piață de 62,4%, în timp ce transilvănenii au o cotă de 10%.

Bucuresti 62.4%
Transilvania 10%
Moldova 8.8%
Muntenia 5.3%
Dobrogea 4.2%
Strainatate 2.6%
Crisana 1.8%
Banat 1.8%
Oltenia 1.6%
Maramures 1.1%
Bucovina 0.3%
Chisinau-Basarabia 0.1%

Viewership-ul canalelor social media analizate

Analiza impresiilor pentru Halep în perioada 1 iulie – 14 iulie 2019

Pozitiv: 43,8%

Neutru: 50,5%

Negativ: 5,7%

Analiza calitativă a fost realizată pe 48.878 enunțuri analizate automat.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii