Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Moartea Regelului Mihai I a răscolit internetul din România

Circa 120.700 de menționări despre moartea Regelui Mihai I s-au înregistrat în mediul online, în perioada 5 - 18 decembrie 2017, arată o monitorizare a companiei Zelist, la solicitarea "Forbes România". O singură postare pe Facebook a prezentatoarei de televiziune Teo Trandafir a depășit 900.000 de impresii.
Regele-Mihai-al-Romaniei-dec2017

Moartea Regelui Mihai I a avut un impact puternic asupra românilor, majoritatea posturilor de televiziune, publicațiilor online și offline prezentând în mod constant povestea sa de viață și influența asupra istoriei României.

Impactul nefericitului eveniment a fost măsurat de compania Zelist care, la solicitarea „Forbes România”, a urmărit prezența acestui subiect în social media din România, în perioada 5 decembrie – 18 decembrie 2017.

Serviciul Zelist Monitor arată că expresiile monitorizate în acest interval au avut un total de aproximativ 120.700 de apariții în mediul online, dintre care cele mai multe au fost înregistrate în Agregatoare – 43.813, pe Facebook – 39.531 și în presa online – 20.486.

Menționări importante au existat și pe Twitter (5.908), pe Google Plus (2.601), pe Instagram (2.043), pe Youtube (1.757), pe Bloguri (1.585) sau în Comentarii presă (1.286).

În ceea ce privește analiza demografică și geografică sunt urmăriți emitenții care dețin bloguri și conturi de Twitter. Astfel, din punct de vedere demografic, 61,8% au fost bărbați care au discutat despre acest subiect, în timp ce publicul feminin a fost reprezentant în proporție de 38,2%.

Un alt aspect de interes este reprezentat de vârsta persoanelor care au fost active în mediul online în legătură cu acest eveniment.

Cu un procent majoritar de 49,5%, cei aflați între 30 și 34 de ani au fost cei mai interesați de a comunica în social media, urmați la diferență destul de mare de persoanele cu vârsta între 35-39 ani (12,0%) și 40-44 ani (11,1%).

Totuși, cei mai puțin interesați au fost cei de până în 24 de ani, rezultat ușor previzibil ținând cont de “dispariția” regelui Mihai I din viața publică din România din ultimii ani.

Din punct de vedere al distribuției geografice, peste jumătate dintre menționări au fost înregistrate în București (60,7%).

În continuare, emitenții din Transilvania și Moldova au fost prezenți în mediul online în procent de câte aproximativ 9%, cei din Muntenia în procent de 6,8%, iar procentul celor din Oltenia, Crișana și Banat a fost de câte aproximativ 3%.

Viewershipul (numărul estimat de vizualizări) pentru principalele canale media

 Cele aproximativ 120.700 de menționări au obținut un viewership total de 185.751.000 de impresii.

Canalele media pe care au fost înregistrate cele mai multe impresii au fost Facebook cu 106.983.000 de impresii (reprezentând 57,4%), presa online cu 49.404.000 (reprezentând un procent de 26,6%), Twitter cu 15.603.000 de impresii (reprezentând 8,4%) și Instagram cu 4.955.000 de impresii (reprezentând 2,7%).

Cele mai influente trei mențiuni au fost înregistrate pe Facebook. Postarea de pe pagina de Facebook a prezentatoarei de televiziune Teo Trandafir, un video cu mesajul ”Astazi, Regele Mihai este condus pe ultimul drum! Ramas bun, Majestate! Distribuie in amintirea lui!” a avut un impact puternic, înregistrând un număr estimat de 954.380 de impresii.

Următoarele două postări cu un impact puternic au fost pe pagina de Facebook a lui Klaus Iohannis. Prima, cea din ziua înmormântării regelui Mihai I, 16 decembrie, cu mesajul ”Cu profund regret, am condus astazi pe ultimul drum un veritabil om de stat, Regele Mihai I, care, cu demnitate si curaj, si-a reprezentat tara in unele dintre cele mai grele vremuri ale istoriei noastre. Am fost impresionat de multimea de oameni care s-a alaturat cortegiului funerar, o autentica expresie a iubirii si respectului romanilor fata de Regele Mihai I. Sunt convins ca va ramane in memoria nationala drept un reper de integritate, un simbol al solidaritatii si al aspiratiei catre libertate” a înregistrat aproximativ 516.156 de impresii.

A doua, cea din ziua în care a fost anunțat decesul regelui Mihai I, 5 decembrie, cu mesajul ”Astazi, natiunea noastra este in doliu. Un mare om de stat si un mare roman a plecat dintre noi. Am primit cu profunda durere si tristete vestea mortii Majestatii Sale Regelui Mihai I. Calatoria aproape seculara a ultimului Suveran al Romaniei se incheie aici. Prin tot ceea ce a facut, Regele Mihai si-a pus intreaga viata in slujba tarii noastre si a servit-o cu demnitate si responsabilitate pana in ultima clipa. In aceste ore, va indemn pe toti sa avem puterea si intelepciunea sa onoram asa cum se cuvine meritele lui Mihai I. Dumnezeu sa-L odihneasca in pace!” a avut aproximativ 504.176 de impresii.

În perioada analizată de Zelist Monitor, zilele în care a fost cel mai intens dezbătut subiectul decesului regelui Mihai I corespund cu ziua de 5 decembrie în care a fost anunțată public moartea sa, fiind înregistrate 23.067 de apariții, dar și ziua de 16 decembrie, ziua înmormântării, cu 17.282 de apariții.

Evoluție a expresiilor analizate în perioada 5-18 decembrie comparativ cu restul anului 2017

Pentru perioada 1 ianuarie 2017 – 18 decembrie 2017, expresia monitorizată a înregistrat un număr estimativ de 173.400 de apariții. Dintre acestea, aproximativ 120.700 de apariții au apărut numai în perioada anterior menționată din luna decembrie. Î

În graficul următor se poate observa evoluția constantă, scăzută a menționărilor pe tot parcursul anului, punctul maxim atins fiind așadar începând cu data de 5 decembrie 2017.

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii