![](https://www.forbes.ro/wp-content/uploads/2024/06/Poza-Cristina-e1718030371496.jpg)
Cristina Ivasuc, Country Manager al Sabon în țara noastră, care deține o vastă experiență în sectorul bancar și un background solid în vânzări, marketing și tehnologie, a declarat în cadrul emisiunii Forbes Forward că „industria locală de cosmetice se află într-o perioadă de creștere și transformare semnificativă, reflectând un potențial considerabil din mai multe perspective. Dacă vorbim de inovație, un număr tot mai mare de companii investesc în cercetare și dezvoltare pentru a crea produse inovatoare”.
Creșterea inovației, prin utilizarea ingredientelor naturale și organice, și adoptarea noilor tehnologii de producție sunt doar câteva dintre direcțiile cheie, spune Ivasuc. Consumatorii sunt din ce în ce mai conștienți de impactul ecologic, iar vânzările online de produse cosmetice au crescut exponențial. Marketingul prin influenceri și recenziile generate de utilizatori joacă un rol major în creșterea popularității produselor și a brandurilor.
„Dacă vorbim de piața locală de cosmetice, aceasta este estimată la 1,5 miliarde de euro în 2023, cu un potențial de creștere de 5-7% anual, fiind un importante contributor la economia națională”, adaugă Country Managerul Sabon.
Sabon România a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 9 milioane de euro în 2023, marcând o creștere de aproximativ 5-7%. „Anul 2023 a fost un an marcant pentru Sabon. A fost o etapă în consolidarea și creșterea strategică a brandului. Ne-am concentrat pe consolidarea poziției noastre ca lider pe piața de cosmetice din România, îmbunătățind și mai mult relația cu clienții existenți și atrăgând noi clienți prin intermediul unor strategii. În 2023, Sabon a deschis un magazin cu un nou concept, în Craiova. Acest concept va fi extins în perioada următoare”, mai spune Cristina Ivasuc.
Primul trimestru al anului 2024 a continuat să demonstreze aceeași performanță în business-ul Sabon, cu introducerea unei noi strategii de piață care include parteneriate strategice cu magazine multibrand în segmentul beauty și parafarmacy.
„Ultimul proiect pe care l-am implementat în primul trimestru al acestui an este cel de reciclare: #reUSE, #reNEW, #reLOVE”
Printre cele mai căutate produse Sabon se numără uleiul de duș, exfoliantul de corp și produsele de hidratare, iar aromele de pachuli, lavandă și vanilie fiind cele mai apreciate. Profilul clientului român reflectă o tendință către produse naturale, organice și sustenabile, cu un interes crescut pentru impactul asupra sănătății și mediului, subliniază Ivasuc.
Cu 20 de magazine fizice și un magazin online care reprezintă 30% din cifra de afaceri, Sabon România are peste 200.000 de clienți loiali.