FacebookTwitterLinkedIn

2021 a fost un an foarte bun pentru producătorii de vin autohtoni, iar România a urcat până pe locul șase în Europa. Cu toate acestea, sub 10% din vinul produs din România ajunge la export, iar valoarea vinului vândut în străinătate a fost anul trecut de 30-35 de milioane de euro, potrivit Organizației Internaționale a Viei și Vinului.

Hypermarketul Carrefour consideră însă că vinurile românești sunt tot mai căutate de experți internaționali. Din datele furnizate de retailer, vânzările vinurilor românești au crescut cu peste 160% în 2021, iar segmentul de vinuri regionale are o creștere de 220%.

Evoluția ascendentă vine ca urmare a investițiilor realizate de retailer în promovarea vinurilor de la crame mici, regionale, ca parte a programului de a susține industria locală. Carrefour a crescut și diversitatea vinurilor autohtone și a soiurilor din segmentul Exclusiv, cu peste 190% față de anul anterior.

Compania derulează programul Deschidem Vinul Românesc, care cuprinde, de la debutul din 2019, peste 200 de etichete.