FacebookTwitterLinkedIn

Tereza Tranakas, CEO & fondator OXYGEN

Anul acesta, când agenția a împlinit 15 ani de activitate, Tereza Tranakas, CEO & fondator al agenției de comunicare OXYGEN, pariază pe creativitate și pe a face mereu ceea ce îți place – doar așa îți scrii propriul parcurs pentru reușite.

Ne confruntăm cu mai multe crize care se suprapun. Care este aceea care presează cel mai mult industria marcomm?

Agențiile sunt bine antrenate pentru a face față situațiilor de criză, de altfel, comunicarea în perioada de criză este una dintre specializările noastre. Aceste momente critice ne pun creativitatea la încercare și agilitatea la test.

Industria marcomm are mai multe provocări cu care se confruntă, printre care și cea a real-time-ului. În această eră digitală în care totul este consumat în pastile de conținut de câteva secunde, este din ce în ce în ce mai dificil să captezi atenția oamenilor, să te conectezi cu ei în mod real. Ne luăm informațiile și trăim într-un univers digital/ social, suntem creatori și consumatori de conținut efemer. Această nouă realitate creează multe oportunități în marcomm, dar și o presiune constantă asupra creativilor și oamenilor din industrie.

În tensiunile prezentului, care sunt valorile pe care OXYGEN le transmite în comunicarea sa?

Valorile pe care am clădit agenția rămân aceleași pe care le transmite oricând, indiferent de provocări sau oportunități. Sunt valori create cu ajutorul oamenilor care formează OXYGEN și care ne reprezintă: încredere, agilitate, creativitate, sustenabilitate, empatie, orientare pe rezultate. Suntem o agenție care se axează pe oameni, pe clădirea unor relații și parteneriate pe termen lung și un mediu în care se poate evolua. Evoluția constantă este ADN-ul agenției.

În contextul tuturor lucrurilor pe care le faci, zi de zi, ce rămâne foarte important pentru tine?

Să rămânem într-un mindset pozitiv și să găsim întotdeauna soluții, pentru că zi de zi ne confruntăm cu provocări. 

Dacă nu ai fi făcut ce faci azi, ce crezi că ai fi făcut?

Nu știu sigur, dar orice aș fi făcut, aș fi pus pasiune și dedicare, pentru că nu funcționez altfel.

Dacă ai fi rămas în afara țării, crezi că ai fi făcut același lucru sau cu totul altceva?

Lucrez în domeniul comunicării de peste 20 de ani, este ceea ce îmi place și la ce mă pricep. Mai mult, în agenție am ocazia să cunosc și să învăț despre varii domenii în care activează clienții noștri – de la industria financiară, la telecom, tech și până la imobiliare, industrie grea sau fashion & beauty. Nu mă plictisesc niciodată și acesta e farmecul industriei marcomm.

Cu siguranță, tot în comunicare aș fi continuat și parcursul pe care l-am început în SUA − mi-a plăcut mult domeniul aerospațial atunci când am lucrat pentru SpaceX, fiind extrem de dinamic și orientat către viitor.

Când te uiți în urma celor 15 ani, ce regret ai?

Nu am regrete în viață, mă orientez întotdeauna către prezent și viitor, încercând să învăț din trecut. În urmă cu 15 ani, am pus bazele agenției OXYGEN, care acum întrunește peste 70 de specialiști, birouri la București și Cluj-Napoca și un portofoliu de clienți importanți. Mă bucur că am avut curajul să fac acest pas – de la corporație către antreprenoriat – și că se văd astăzi rezultatele depuse.

Cum ai sumariza în cifre rezultatele agenției, până acum?

Anul acesta, agenția a împlinit 15 ani de activitate, iar cifra de afaceri se va apropia cel mai probabil de 10 milioane de euro. Sunt recunoscătoare pentru aceste rezultate, clădite în timp, alături de o echipă de top și parteneri și clienți care ne sunt alături.

Care a fost un moment-cheie în cei 15 ani de OXYGEN?

Consider că repoziționarea noastră de la o agenție de PR la o agenție integrată de comunicare, cu un mix de competențe integrate, a fost un pas important în evoluția OXYGEN. Această mișcare, alături de o serie de decizii strategice și atragerea unor clienți cu nevoi integrate, ne-a propulsat în topul agențiilor și a grupurilor de agenții integrate de pe piață.

Aveți planuri să extindeți businessul și să pătrundeți și pe alte piețe?

În urmă cu câțiva ani, OXYGEN a devenit agenție de comunicare integrată și astfel ne-am extins serviciile. Dacă până în 2020 acopeream comunicarea corporativă și de brand (PR), acum punem la dispoziție clienților servicii integrate de comunicare – TTL, ATL, BTL, Digital & Social, Producție etc. Suntem prezenți cu birouri în București și Cluj-Napoca, de unde deservim foarte bine clienții din nord-vestul țării. Nu spun nu niciodată, în funcție de oportunități, pot exista și posibilități de extindere.

Cum arată planurile de business ale agenției pentru următorii 15 ani?

La fel de ambițioase ca până acum, cu același elan de a ne extinde și de a ne dezvolta împreună cu echipa și clienții noștri. Am încredere în viitorul OXYGEN și în forțele echipei noastre. 

Ce crezi că nu văd oamenii la tine, dar ai vrea să vadă?

Mixul între creativitate și pragmatism pe care îl imbină profesia mea și echipa pe care am format-o. Creativitatea este supra-puterea viitorului, iar mintea strategică și pragmatică aduc la îndeplinire soluțiile și perspectivele conturate.

Care sunt valorile fundamentale ale OXYGEN? Cum contribuie acestea la succesul companiei, dar și la relația cu clienții și partenerii?

Am lucrat cu multă atenție, în timp, să construim o cultură organizațională deschisă și dinamică. Am ținut să fie inclusivă și umană, o cultură care încurajează oamenii să ia decizii, să și le asume și să învețe din greșeli, dar care în același timp se concentrează și pe rezultate. Clienții știu că se pot baza pe OXYGEN pentru a găsi soluții pentru orice brief sau problemă. Rezolvarea stă întotdeauna în mindsetul strategic combinat cu forța creativității.