FacebookTwitterLinkedIn

Cum reușește un startup de tehnologie să îmbunătățească industria de logistică și transport prin Inteligență Artificială.

Industria de logistică și transport se va transforma în următorii ani, iar noile soluții tehnologice nu doar că își pun amprenta, ci redefinesc complet business-urile de profil.

Prin algoritmi de machine learning, startup-ul logtech Postis automatizează și eficientizează procesele din logistică și transport. Ba mai mult, potrivit fondatorului companiei Mircea Stan, Flanco a economisit 600.000 euro din bugetul de livrare, în primii trei ani de parteneriat cu Postis, a îmbunătățit eficiența cu 20% (pornind de la plasarea comenzii până la feedback și loializare) și, totodată, a reușit sa diversifice opțiunile de livrare. „Datorită rezultatelor pozitive, cu ajutorul Postis, Flanco va putea livra produse și către clienții de pe alte piețe, cum ar fi Ungaria, Bulgaria și în curând Polonia”.

Cu o experiență de peste 20 de ani în sectorul IT&C, Mircea Stan a fondat Postis în 2016, unde a creat o platformă digitală pentru optimizarea, automatizarea și managementul proceselor de livrare cu ajutorul soluțiilor deeptech. Platforma integrează și simplifică procesele de transport și logistică din mai multe industrii, prin conectarea sistemelor implicate, agregarea datelor legate de operațiuni cu cele ce țin de experiența clienților, automatizarea proceselor și utilizarea Inteligenței Artificiale. „Platforma rezolvă principalele probleme și ineficiențe cu care se confruntă comercianții, efectele fiind vizibile imediat: creșterea vitezei de reacție și a flexibilității, reducerea numărului erorilor, vizibilitate și predictibilitate îmbunătățită, îmbunătățirea relației cu clienții lor, precum și costuri mai mici”, explică fondatorul.

Concret, Platforma conectează la nivel de sistem toate canalele de vânzare ale unui comerciant (magazin online, marketplace, magazine fizice etc.) cu toate soluțiile de transport utilizate de către companie. „Datorită algoritmilor de machine learning, companiile pot economisi până la 25% din bugetul de transport, pot crește satisfacția utilizatorilor finali cu 25% și pot crește eficiența proceselor pe tot lanțul de livrare last-mile cu până la 15%”, a declarat Mircea Stan. 

Pentru consumatorii finali, compania a lansat Postis eShop Widget, un instrument care eficientizează procesul de shopping. Aplicația permite cumpărătorilor să aleagă direct în shopping cart, la momentul plasării comenzii, modul în care doresc să le fie livrate produsele, locul sau momentul preferat. „Retailerii au un instrument puternic prin care pot să diversifice opțiunile de livrare puse la dispoziția clienților lor și mută puterea de a alege în mâna acestora”, mai spune Mircea Stan. De asemenea, un alt instrument ce își propune să ușureze viața clienților este Parcely by Postis, singura aplicație mobilă din România care permite cumpărătorilor să își urmărească toate comenzile de la momentul achiziției online până la livrare, indiferent de comerciantul ales sau de curierul utilizat. 

În ceea ce privește business-ul, încă de la înființare, Postis a obținut investiții în valoare de 2,3 milioane euro, iar la ultima finanțare atrasă anul trecut, compania a fost evaluată la 15 milioane de euro. „În 2021, am dublat numărul de companii care ne utilizează serviciile, iar la finalul anului am ajuns la venituri recurente de 1 milion de euro”, adaugă el. Catalogul companiei de soluții de transport cuprinde peste 150 de parteneri care pot livra pe tot teritoriul Europei, incluzând companii de curierat local, regional și internațional, transportatori sau livratori specializați.  Postis lucrează în prezent cu peste 200 de companii din industrii precum retail, e-commerce, logistică și producție, iar printre partenerii și clienții startup-ului se numără: Flanco, elefant.ro, Intersport, Dr. Max, Secom, Ikea, Auchan, Cora, Vivre, Noriel etc. „În 2022, ne propunem să accelerăm trendul crescător al creșterii, vom continua să adăugăm noi parteneri și clienți în portofoliu și vom extinde operațiunile noastre în exteriorul țării”, mai spune Mircea Stan.

Acum, Postis își extinde operațiunile la nivel internațional: la finalul lunii februarie, a intrat pe piața din Polonia, în orașul Wrocław, primul pas în internaționalizarea soluțiilor. După Polonia, urmează toată Europa. „Am început cu piața din Polonia, fiind cel mai important ecosistem de startup-uri și inovare din regiunea Europei Centrale și de Est, care a dat naștere multor companii de succes și un model de creștere pentru companiile din România. Vedem că multe start-up-uri înființate în România s-au extins în Polonia, dar și invers. Pe termen mediu, vizăm extinderea în toată Europa”.

Startup-ul se pregătește pentru finalizarea unei noi runde de investiții de tip Serie A, fonduri ce îi vor permite să finanțeze expansiunea internațională, extinderea și creșterea echipei, dar și dezvoltarea de noi tehnologii, aplicații și funcționalități pentru optimizarea proceselor logistice și îmbunătățirea experienței clienților finali. În ciuda contextul dificil la nivel internațional, caracterizat de „factorii care pot întârzia revenirea apetitului pentru consum al oamenilor”, Mircea Stan rămâne optimist. Businessul pe care l-a fondat „activează și poate ajuta”. Iar, la finalul anului trecut, Postis a fost nominalizat în calitate de Challenge Master în cadrul competiției AWS AI Challenge și a fost câștigătorul unui premiu în valoare de 100.000 de dolari din partea Amazon Web Services. Și poate că suma nu este atât de importantă, dar numele organizatorilor competiției este cunoscut de toată lumea.