Vânzările de coniac franţuzesc au crescut în 2021 cu aproape o treime, graţie consumatorilor americani şi chinezi, o nouă dovadă că producătorii de băuturi premium au lăsat în urmă criza provocată de pandemie, informează Agerpres, conform Reuters.

Biroul naţional interprofesional al coniacului din Franţa (BNIC) a informat luni că pe parcusul anului 2021 un număr de 223,2 milioane de sticle de coniac au fost expediate la nivel mondial, cu 16,2% mai multe decât în 2020.
În termeni de valoare, vânzările pentru renumita băutură alcoolică produsă în regiunea Cognac din Franţa au crescut cu 30,9%, până la 3,6 miliarde de euro, notează Agerpres.
„Această creştere reflectă o adevărată revenire a coniacului precum şi noi obiceiuri de consum”, a apreciat BNIC într-un comunicat de presă în care subliniază faptul că în 2021 vânzările au crescut şi comparativ cu 2019, anul de dinaintea izbucnirii pandemiei de coronavirus.