FacebookTwitterLinkedIn

Deși tranzacția a fost semnată, finalizarea este supusă aprobărilor legale, acest lucru fiind așteptat să se întâmple la finalul lunii octombrie.

Achiziția a fost făcută de ramura investițională a Ingka Group, Ingka Investments și are ca obiect 64 de turbine cu o capacitate totală 171 Megawați. Performanța combinată a parcurilor eoliene reprezintă echivalentul consumului a peste 65 de magazine IKEA sau a 150.000 gospodării din România și depășește consumul din lanțul de aprovizionare IKEA din România.

“Suntem încântați să intrăm pe piața energiei regenerabile din România prin această achiziție. Pachetul de 80% susține ținta noastră de a genera la fel de multă energie regenerabilă pe cât consumăm, iar investiția ne aduce cu un pas mai aproape de atingerea obiectivului nostru pentru anul 2020”, a spus Krister Mattsson, Managing Director Ingka Investments, Ingka Group.

“Investiția în energie regenerabilă face parte din managementul activelor noastre financiare și susține pe deplin obiectivele noastre de sustenabilitate, făcând parte din activitățile prin care contribuim la obiectivul nostru de a avea un impact pozitiv asupra planetei. Rămânem dedicați obiectivului nostru de generare de energie regenerabilă, unde ne propunem să producem mai multă energie regenerabilă decât consumăm, astfel încât vom continua să investim în energie regenerabilă în cadrul operațiunilor noastre”, a  completat Krister Mattsson.

Grupul Ingka deține acum și operează 900.000 de panouri solare și 534 de turbine eoliene în 14 țări. România este a 14-a țară în care Grupul Ingka investește în energia eoliană. Cea mai recentă achiziție a fost a unui parc eolian din Germania. ”Această tranzacție face parte din strategia Vestas de a crea parteneriate cu clienții pentru dezvoltarea de proiecte și managementul activelor. Acest pas consolidează parteneriatul nostru cu IKEA pentru operațiuni mai durabile. În fiecare zi, Vestas lucrează cu mândrie pentru a ajuta la crearea unei lumi alimentate de energii regenerabile,” spune Morten Dyrholm, Group Senior Vice President of Vestas for Marketing, Communications and Public Affairs.