FacebookTwitterLinkedIn

Epoca barierelor în calea comerțului s-a încheiat, potrivit unuia dintre directorii de top ai transportului maritim, având efecte pozitive asupra schimbului de mărfuri global.

Søren Skou, directorul executiv al AP Møller-Maersk, al doilea cel mai mare grup de transport containere din lume, a declarat că a văzut puține dovezi legate de revenirea producțiilor în țările de baștină ale producătorilor americani sau europeni, ca urmare a ultimilor doi ani marcați de probleme în lanțurile de aprovizionare globale. În schimb, aceștia continuau să căute furnizori suplimentari în Asia, conform Financial Times.

„Comerțul global va crește mai mult sau mai puțin odată cu PIB-ul”, a spus Søren Skou. Comentariile șefului Maersk, a cărui companie este un punct de referință pentru comerțul global, deoarece transportă peste 22% dintre containerele din lume, contrastează puternic cu previziunile negative ale multor directori de afaceri, care cred că schimbul global de mărfuri este în pericol, în special din partea politicienilor populiști. Luna trecută, furnizorul de date Sentieo a constatat că mențiunile despre nearshoring, onshoring și reshoring în întâlnirile privind rezultatele companiei și briefing-urile investitorilor au fost la cel mai înalt nivel din 2005 cel puțin.

„Nu vedem clienții noștri mutând producția înapoi în Europa, ci dimpotrivă”, a spus Skou. Maersk se așteaptă ca volumele de transport de containere să fie mai mici în prima jumătate a acestui an, pe măsură ce creșterea economică mondială încetinește. Însă, datorită tarifelor record de transport, congestiei din porturi și problemelor lanțului de aprovizionare, grupul danez prognozează câștiguri record în 2022.