FacebookTwitterLinkedIn

România este, în prezent, cel mai mare dezvoltator de infrastructură rutieră din Uniunea Europeană, cu 780 de kilometri de drumuri contractați și alți peste 240 de kilometri aflați în licitație, potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

„România, prin CNAIR, este la ora actuală cel mai mare dezvoltator din Uniunea Europeană în domeniul infrastructurii mari de transport rutier. Cu 780 de km contractaţi şi aflaţi acum în faza de proiectare sau de execuţie şi cu alţi peste 240 de km aflaţi acum în licitaţie, în România se folosesc la ora actuală cele mai moderne tehnologii pentru construcţia şi proiectarea drumurilor de mare viteză (autostradă şi drum expres)”, se arată într-o postare pe pagina de Facebook a instituţiei.

Una dintre tehnologiile avansate utilizate este Building Information Modeling (BIM), deja implementată în proiectarea celor patru loturi ale autostrăzii Sibiu-Făgăraș (68,5 km). Această tehnologie permite simularea tridimensională a oricărui obiect de construcție și este conectată direct la baza de date, incluzând atât aspectele fizice cât și datele tehnologice și economice relevante.


„Practic prin utilizarea acestei tehnologii în proiectare se iau în calcul inclusiv caracteristicile fizice ale unui obiect, opţiunile de poziţionare a acestuia, costul fiecărui tip de material de construcţie. Antreprenorul turc (Makyol), care se află acum în cele 12 luni alocate proiectării pe cele 4 loturi, foloseşte încă de la început tehnologia BIM al cărui rezultat se va reflecta în construcţia întregii autostrăzi Sibiu – Făgăraş, care are o valoare totală de 6,4 miliarde de lei (fără TVA) şi care este finanţată prin Programul Transport. Un exemplu în acest sens este modelarea în faza de proiectare a traseului de 17,61 km ai lotului 3 (Arpaşu de Jos- Sâmbăta de Sus) al Autostrăzii Sibiu – Făgăraş (care are termen de finalizare anul 2028)”, notează sursa citată.