FacebookTwitterLinkedIn

Claudiu Vrînceanu, expert în comunicarea B2B și fondator PR Connections, vorbește despre proiectul „100 Thought Leaders” (Lideri de Gândire) în zece domenii cheie ale economiei din România. Se creează, astfel, o comunitate care educă piața și împărtășește idei.

Forbes: Ce înseamnă proiectul „100 Thought Leaders”?

Claudiu Vrînceanu: Acest proiect înseamnă că, în următorii cinci ani, vom pregăti 100 de lideri de gândire din domeniul de business românesc. Un lider de gândire este un expert în domeniul său de activitate, care reușește să comunice și să-și convingă audiențele prin propriile idei. Acestea sunt idei din domeniul său de activitate, comentarii, puncte de vedere, studii proprii care, prin comunicare publică, sunt duse mai departe către o audiență țintă, formată din potențiali clienți, stakeholderi și angajați.

Prima problemă de la care am plecat este că vocea mediul de business este, în continuare, joasă. A doua problemă este că foarte mult din ceea ce se comunică este strict advertorial fără să se aducă o valoare audienței noastre.

Când vindem soluții noi de finanțare pentru IMM-uri, de exemplu, ar trebui să explicăm prin capacitatea noastră de a fi lideri de gândire cum poate finanțarea să ajute un IMM, care sunt pașii prin care se ajunge la o finanțare și care sunt tendințele momentului în România și la nivel global în finanțarea acestora. De cele mai multe ori sărim peste aceste lucruri când vorbim despre beneficiile unui produs de finanțare, în loc să ne poziționăm ca lideri de gândire și, în acest fel, să educăm audiența și piața.

În proiectul nostru, omul ales trebuie să fie deja un manager cu substanță, adică să fie un specialist în domeniul său de activitate. Nu vorbim doar de crearea unui brand personal. Mai mult, înseamnă să vii cu idei originale despre domeniul sau industria acestuia. Idei izvorâte, evident, tot de la firul ierbii, din business. N-o să inventezi tu lucruri noi și o să le comunici. În retail, de exemplu, sunt foarte multe lucruri de noutate pe care doar acești manageri, care pot deveni lideri de gândire, le cunosc cel mai bine.

Forbes: Sunt astfel de oameni în România care doresc să ajungă lideri de gândire? Nu întâmpinați reacții de respingere din partea acestor manageri?

Claudiu Vrînceanu: Această barieră a fost întâmpinată și de cei care au convins oamenii de business să realizeze un prim comunicat de presă. Sunt anumite bariere acolo: lipsa de timp sau lipsa de înțelegere a beneficiilor pe termen mediu și lung.

Ce facem noi ca experți sau oameni de business? Ne concentrăm exclusiv sau, mai ales, pe cei 5% dintre potențialii noștri clienți care vor să cumpere acum sau pe termen foarte scurt.

În schimb, liderul de gândire este pe parte de creare de cerere prin care noi ne concentrăm pe cei 95% care pot să cumpere în viitor. Educăm piața pentru o posibilă vânzare pe termen mediu și lung. Toți ne batem pe tânăra generație, ceea ce este bine, dar miza nu este să ne batem doar pe acești 5% din totalul audienței noastre.

Prin urmare, da, vedem aceste bariere pe care le-ai menționat, dar obiectivul este să identificăm viitorii lideri de gândire din organizații.

Ca să răspund concret, există o deschidere mai mare în două tipuri de organizații: cele antreprenoriale, care trebuie să-și scoată oamenii în față, și multinaționalele care fac deja astfel de programe la nivel internațional și vor să le implementeze și în România. Concret, vorbim de multinaționale din industria IT și de companii din Big Four, ca să dau doar două tipuri de exemple.

CARTE DE VIZITĂ

În ultimii 18 ani, Claudiu Vrînceanu a dezvoltat și a implementat sute de proiecte de conținut și de comunicare.

În ultimii șase ani, Claudiu Vrînceanu a lucrat direct cu peste 50 de lideri de business, branduri corporate și branduri personale. În prezent, lucrează la viziunea pentru a ajuta la formarea a 100 de Thought Leaders (Lideri de Gândire) în România în zece domenii cheie ale economiei.

Forbes: Care este obiectul acestui proiect?

Claudiu Vrînceanu: Nu va fi o comunitate elitistă. Vorbim de 100 de lideri de gândire, o comunitate creată pe durata a cinci ani de zile. Nu poți să lucrezi decât intensiv cu 20 de astfel de specialiști într-o perioadă de aproximativ 12 luni.

Tocmai de aceea, programul pe care l-am început în variantă beta, lucrând cu câțiva specialiști și manageri din anumite industrii, începe de acum și se întinde pe cinci ani. Este o viziune aici! Dacă vom ajuta 128 de manageri și antreprenori, atunci va fi o super-reușită, pentru că vom crea această comunitate – ca să vă spun foarte deschis.

Vorbim despre o comunitate, un club, în care oamenii își împărtășesc ideile și le comunică. Viziunea este să creăm și idei originale din business. Ne dorim ca aceste idei duse în spațiul public să ajungă să fie comunicate și ca studii de caz în școlile de business.

Forbes: Care sunt direcțiile de activitate ale agenției PR Connections?

Claudiu Vrînceanu: Sunt trei direcții. Prima este reprezentată de PR și Media Relations, cu focus pe B2B. Cred că PR-ul B2B se reinventează în România și în unele industrii se creează în prezent.

A doua direcție este partea de training-formare, care este în creștere. Atât antreprenorii care au făcut PR, dar mai ales cei noi au nevoie de pregătire și, concret, se vede o creștere a cererii pentru training-uri.

A treia direcție este Thought Leadership. Acest program, despre care am vorbit mai devreme, plus un focus tot mai mare pe serviciile de conținut și PR pe platforma LinkedIn, care a împlinit 20 de ani. Noi o percepem așa cum am crescut cu ea, și anume ca o platformă de CV-uri. Așa am intrat noi pe LinkedIn! Să ne angajăm undeva, să căutăm un loc de muncă, să fim recrutați și să fim conectați doar cu cei care ne cunosc. Asta se întâmpla acum 20 de ani!

Acum, platforma este, în esență, una de crearea de conținut care, mai ales pe paginile personale ale oamenilor de business, poate ajuta la crearea de notorietate și să ajungi la potențiali clienți. Consider că LinkedIn este cea mai bună platformă complementară la platformele media, în sensul că te ajută, ca om de business, să creezi conținut.

Urmărește integral interviul pe pagina de YouTube a revistei Forbes România.