FacebookTwitterLinkedIn

Profilul telespectatorilor care urmăresc programele televiziunii publice TVR 1 se situează între televiziunile de știri și marile stații comerciale. TVR 1 are un public mai tânăr decât televiziunile de știri dar mai în vârstă față de Pro TV și Antena 1. Problema aceste stații TV este ratingul.

În perioada 1 octombrie – 14 noiembrie 2022, în prime-time (orele 19:00 – 24:00), TVR 1 a avut un rating mediu de 93.000 de telespectatori pe minut, conform măsurătorilor Kantar Media.

Audiența televiziunii publice este mai mică de 12,7 ori față de cea înregistrată de Pro TV (1.189.000) și de 3,9 ori față de România TV (363.000), cea mai urmărită televiziune de știri. Are un rating la concurență cu Realitatea Plus (95.000 de telespectatori/minut).

Principalul grup de telespectatori ai TVR 1 este format din persoane cu vârste de peste 65 de ani: 46,5%. Este un procent la mic decât la România TV (63,1%), Antena 3 CNN (58,3%) și Realitatea Plus (51,8%), dar mai mare decât la Pro TV (21%), Antena 1 (25,7%) și Kanal D (37,6%).

Al doilea segment ca mărime este reprezentat de persoane cu vârste între 55 și 64 de ani: 23%.

Astfel, telespectatorii cu vârste de peste 55 de ani sunt în proporție de 69,5%.

Ponderea persoanelor cu studii superioare la TVR 1 este de 31%. Este a treia cifră procentuală dintre marile televiziuni analizate, după Digi24 (46%) și B1 TV (44,2%).

Structura publicului în funcție de educație arată astfel:

Studii superioare – 31%

Studii medii – 51%

Studii primare – 17,5%

Telespectatorii cu studii primare la TVR 1 au un procent mai mic decât la Pro TV (23%), Antena 1 (24%) și Kanal D (31,5%).

Publicul feminin și masculin dețin ponderi aproape egale la TVR 1: 50,1%, respectiv 49,9%.