Audiența medie realizată de TVR 1 la nivel național – 137.000 de telespectatori pe minut, în perioada 1 ianuarie – 22 februarie 2019, în prime-time, este în scădere cu 55.000 de persoane față de cea din aceeași perioadă a anului 2018.
Ratingul obținut de TVR 1 este de 2,7 ori mai mic față de cel realizat de Antena 3 și de 2,6 ori mai redus decât cel de la România TV.
Audiența medie a televiziunii Pro TV, liderul pieței TV, este mai mare în prime-time de 11,6 ori față de TVR 1. Ratingul Antena 1 este mai mare de 7 ori față de ratingul televiziuni publice. Sunt cifre umilitoare pentru televiziunea finanțată de la bugetul de stat.
Cei mai mulți telespectatori ai TVR 1 au vârste de peste 65 de ani: 37%. Grupa de vârstă 55 – 64 de ani deține o pondere de 27,4% din audiența în prime-time.
Astfel, circa 64,4% din telespectatorii canalului public sunt telespectatori cu vârste de peste 55 de ani.
Canalul public se află într-o mare criză de public tânăr. Doar 5,3% din audiența televiziunii este formată din telespectatori cu vârste între 18 și 34 de ani. Segmentul 18 – 24 de ani are o pondere de 2,2%, sub Pro TV (4,3%), Antena 1 (5,9%), Kanal D (5,8%), dar mai mare decât la Antena 3 (1,1%), B1 TV (1,3%), Realitatea TV (1%) și România TV (1,3%).
În funcție de educație, circa 27,2% dintre telespectatorii TVR 1 au studii superioare, cifră procentuală mai mare decât la televiziunile comerciale Pro TV (17,8%), Antena 3 (15,9%) și Kanal D (11,3%), dar inferioară celor de la Antena 3 (29,4%), Realitatea TV (37,4%), B1 TV (30,8%) și Digi 24 (41%).
Peste jumătate din audiența TVR 1 (54,1%) are studii medii.
La TVR 1, publicul feminin are o pondere de 51,2%, iar cel masculin deține o cotă de 48,8%.