Creșterile substanțiale ale prețurilor au sporit profiturile PepsiCo, dar multinaționala se luptă cu vânzări scăzute și volume în scădere, în special pe piața din Statele Unite.
În al patrulea trimestru din 2023, PepsiCo și-a crescut prețurile în medie cu 9 procente. Cu toate acestea, volumele au scăzut cu 4%, notează RetailDetail.eu.
Ca urmare, vânzările au scăzut și ele ușor, ajungând la 25,9 miliarde de euro. Deși sunt dezamăgiți de această tendință negativă a vânzărilor, analiștii estimează o creștere bruscă a profitului net, de la 481 de milioane de euro la 1,2 miliarde de euro.
PepsiCo nu este singurul producător de industria de FMCG care s-a trezit cu volumele „sub presiune”. La începutul acestei săptămâni, Unilever a trebuit să recunoască, de asemenea, că tot mai mulți consumatori apelează la mărcile private, din cauza inflației ridicate.
În același timp, retailerii opun și ei rezistență în acest sector. De exemplu, luna trecută, Carrefour a scos de pe rafturile mai multor magazine pe care le deține în unele state, produsele Pepsi, Lay’s și Quaker. Asta din cauza creșterilor de preț, despre care retailerul a spus că sunt „inacceptabile”.
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania