FacebookTwitterLinkedIn

Cifra de afaceri a companiei Lavazza a crescut anul trecut cu 17,6% față de 2021, la 2,7 miliarde de euro, ca urmare a avansului vânzărilor în toate zonele geografice în care activează.

„În ciuda scenariului deosebit de dificil, am reușit să susținem creșterea cifrei de afaceri și să menținem profitabilitatea în linie cu anii precedenți. Acest lucru a fost posibil datorită unui efort uriaș, asumat,la toate nivelurile companiei, de a urmări o strategie de creștere la nivel internațional, precum și limitarea costurilor într-o situație extrem de complexă”, a declarat Antonio Baravalle, CEO al grupului Lavazza.

Profitul net al companiei a fost de 95 milioane de euro, în scădere față de nivelul de 105 milioane de euro în 2021.

Profitul EBITDA al grupului se ridică la 309 milioane de euro, în linie cu nivelul din 2021, de 312 milioane de euro.

Lavazza a raportat rezultate pozitive și profitabilitate în linie cu tendința anului precedent, în ciuda scenariului macroeconomic deosebit de complex. Acesta a determinat o creștere bruscă a prețului, nu numai la cafeaua sub formă de materie primă, ci și la ambalaje, energie, gaz, servicii de logistică și transport de marfă, precum și aprecierea dolarului american.

Marja comercială a fost susținută de o creștere a vânzărilor, gestionarea atentă a prețurilor de listă și monitorizarea atentă a costurilor de operare.

Cifra de afaceri a crescut atât în zona de consum casnic, cât și pe cea de consum Out-Of-Home. Segmentul de cafea boabe continuă să crească, fiind cel mai dinamic de pe piață și anul trecut.

La nivel geografic, grupul a raportat o creștere în valoare a canalului de vânzări pe segmentul retail în Germania (+18,1%), Statele Unite (+14,1%) și Polonia (+28%).

Italia și Franța au raportat, de asemenea, o creștere de 1,5% și, respectiv, 6,1% după scăderea înregistrată în 2021.