Cifrele oficiale publicate în ultima săptămână arată că China a exportat 1,07 milioane de vehicule în această perioadă, în creștere cu 58% față de primul trimestru din 2022, potrivit BBC. În același timp, exporturile de vehicule ale Japoniei au ajuns la 954.185 de unități, un plus de 6% față de perioada precedentă. Exporturile Chinei au fost stimulate de cererea de mașini electrice și de vânzările către Rusia.
Anul trecut, China a depășit Germania pentru a deveni al doilea cel mai mare exportator de mașini din lume. Potrivit Administrației Generale a Vămilor din China, China a exportat 3,2 milioane de vehicule în 2022, comparativ cu exporturile de 2,6 milioane de vehicule ale Germaniei.
Renunțarea la combustibilii fosili a contribuit la creșterea industriei auto din China. Exporturile din primul trimestru de vehicule cu energie nouă (NEV), care includ mașini electrice, au crescut cu peste 90%, comparativ cu un an mai devreme.
SAIC Motor, cel mai mare producător de mașini din China – proprietarul mărcii MG – și BYD, care este susținut de investitorul american Warren Buffett, se numără printre cei mai importanți exportatori ai Chinei de NEV.
Tesla, producătorul de mașini electrice al lui Elon Musk, are o fabrică uriașă în Shanghai, care exportă în regiuni precum Japonia și Europa. Fabrica este în prezent capabilă să producă 1,25 milioane de vehicule pe an, iar compania plănuiește să crească capacitatea, în continuare. Luna trecută, a început să producă vehicule utilitare sport, Model Y, pentru a fi exportate în Canada.
China a crescut, de asemenea, exporturile către Rusia, de la începutul războiului din Ucraina, din cauza sancțiunilor impuse de țările occidentale Moscovei.
Anul trecut, producătorii de automobile chinezi – inclusiv Geely, Chery și Great Wall – și-au crescut cota de piață în Rusia, după ce rivali precum Volkswagen și Toyota au părăsit țara în urma invaziei Ucrainei.