FacebookTwitterLinkedIn

În ciuda căderii piețelor din ultima vreme, în care companiile au pierdut trilioane de dolari în valoarea de piață, cele mai mari companii de tehnologie ale lumii au rămas rezistente în urma fluctuațiilor de pe Wall Street, iar unele au ajuns chiar să raporteze venituri și profituri record. 

În clasamentul din 2021 companiile de tehnologie au deținut 177 de locuri – un număr record – însă pentru anul 2022 numărul acestora a scăzut la 164. Cu toate acestea, declinul în număr nu înseamnă că acestea nu au avut vânzări imense. Companiile din topul Forbes Global 2000 au declarat un record de $4 trilioane combinat în venituri anuale în ultimele 12 luni, în creștere de la $3.3 trilioane cât aveau companiile din top anul trecut – iar anul acesta numărul lor este mai mic.

Apple este în capul listei pentru al șaptelea an datorită în parte vânzărilor record de $378.7 miliarde, în creștere cu 29% față de anul trecut. În ciuda profiturilor record de $100.6 de miliarde, compania din Silicon Valley a fost depășită de Saudi Aramco, ale cărui profituri s-au dublat datorită creșterii prețului petrolului. Apple a căzut, astfel, la numărul șase în lista generală.

Perturbările lanțurilor de furnizori au avut impact mare asupra Samsung Electronics, care a pierdut 3 locuri în clasamentul global, iar acum este cea de-a patra cea mai mare companie de tehnologie din lume. Pentru prima dată, Samsung și-a pierdut poziția de cel mai mare vânzători de smartphone din lume, cedând tronul lui Apple, deși a postat vânzări-record de $244 de miliarde, iar compania sud-coreeană a înregistrat scăderi constante ale valorilor acțiunilor pe parcursul anului trecut, ajungând la o valoarea de piață mai mică cu 30% față de anul trecut, adică la $367.3 de miliarde.

Din toate industriile din clasament, zona de tehnologie a înregistrat cele mai mari și mai neașteptate schimbări. Urcând două locuri, spre poziția 13, Alphabet este cea de-a doua companie de tehnologie din clasamentul industriei, cu vânzări record – și ea – de $257.5 de miliarde, a căror sursă a fost în mare parte Google digital ads. ​Microsoft urcă trei poziții și ajunge numărul 12 în clasamentul general și numărul 3 în clasamentul firmelor de tehnologie, datorită vânzărilor desoftware cloud.