FacebookTwitterLinkedIn

Automobili Lamborghini a înregistrat, la sfârșitul lunii iunie 2022, cel mai bun rezultat la șase luni în ceea ce privește vânzările, cifra de afaceri și profitabilitatea.

De la începutul anului, Lamborghini a vândut 5.090 de unități, iar cifra de afaceri a companiei a ajuns la 1,33 miliarde de euro, în creștere cu 30,6% față de primele șase luni din 2021.

Profitul operațional a crescut cu 69,6%, de la 251 milioane EUR până la 425 milioane EUR. Creșterea profitabilității în prima jumătate a anului a fost determinată de creșterea vânzărilor, de mixul de produse, de gradul mai mare de personalizare, dar și de cursurile de schimb valutar favorabile.

Super SUV-ul Urus este cel mai bine vândut model Lamborghini, fiind responsabil pentru 61% din vânzări, în timp ce Huracán și Aventador (acesta din urmă aflându-se la finalul producției) reprezintă 39%.

Cu un procent de 34% din vânzări, SUA reprezintă piața numărul unu pentru Lamborghini, italienii livrând aici 1521 de automobile în primele șase luni din acest an.

Pe locurile următoare se situează China (care împreună cu Hong Kong și Macao a achiziționat 576 de mașini), Germania (468), Regatul Unit (440) și Orientul Mijlociu (282).

 „Am încheiat un prim semestru excepțional, în ciuda incertitudinii continue cauzate de situația geopolitică. Perspectivele sunt la fel de bune, comenzile preluate acoperă deja întreaga producție din 2023”, a declarat  Stephan Winkelmann, Președinte și CEO al Automobili Lamborghini.