Pe măsură ce oamenii s-au îndreptat masiv în ultimele săptămâni spre aplicația de chat video Zoom, interesul a atras imediat atenția Facebook, unde s-a declanșat o reacție în lanț, afirmă New York Times.
Mark Zuckerberg, directorul executiv Facebook, le-a ordonat angajaților să se concentreze pe proiectele de videochat ale companiei, mai ales că utilizarea produselor sale a crescut. Surse din interiorul companiei au afirmat că în prezentările interne ale companiei, angajații au tot discutat asupra datelor publice care arată popularitatea crescândă a Zoom.
Facebook tocmai ce a anunțat ieri (vineri) una dintre cele mai mari extinderi ale sale în segmentul videoconferințelor, prin lansarea mai multor noi funcții și servicii video chat. A inclus posibilitatea de a avea chat-uri în grupuri video de până la 50 de persoane în cadrul Facebook Messenger, apeluri video WhatsApp pentru cel mult opt persoane și apeluri video în Facebook Dating.
Citește și: Facebook lansează noul Messenger Rooms, platformă ce va putea găzdui conversații video
Zuckerberg nu este singurul titan din domeniul tehnologiei cu ochii pe Zoom. În această lună, Google a făcut ca aplicația sa de chat video, Meet, să devină mai accesibilă, prin integrarea cu Gmail. Cisco a promovat recent serviciul său de teleconferință Webex, considerat mult mai sigur decât Zoom. Iar Verizon a anunțat săptămâna trecută că achiziționează BlueJeans Network, un serviciu de videoconferință.
Giganții din domeniul tech se mobilizează împotriva Zoom deoarece compania Silicon Valley pare că a devenit unul dintre cei mai mari beneficiari de pe urma pandemiei de coronavirus. În ultima lună, descărcările Zoom au crescut cu 740%, potrivit App Annie, o firmă de analiză. Zoom a spus că are peste 300 de milioane de utilizatori zilnic, în creștere față de 10 milioane înainte de pandemie.
Facebook, Google și ceilalți giganți își doresc o bucată din acest succes.
Citiți mai multe AICI