Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Ce mai face TVR 2?

Spre deosebire de „fratele mai mare TVR 1”, canalul public TVR 2 are un public mai tânăr și mai educat. Majoritatea covârșitoare a telespectatorilor TVR 2 sunt orășeni. Avantaj TVR 2!
 aboneaza-te
TVR 2

Poziționarea pe piață a canalului public TVR 2 rămâne în continuare neclară. După mulți ani în care „profesioniștii” care s-au perindat la conducerea televiziunii publice au propus diferite formule (televiziune pentru tineri, televiziune culturală, televiziune cu programe educative), TVR 2 suferă de absența unei identități. Puține programe au reușit să fidelizeze telespectatorii: „Ora de știri” și „D’ale lu’ Mitică”. Astfel, TVR 2 este o prezență discretă pe piața TV, pierzându-se în plutonul televiziunilor comerciale de nișă. TVR 2 este o altă resursă pe care televiziunea publică nu reușește (sau nu știe) s-o exploateze.

În februarie 2016, TVR 2 a avut o audiență medie la nivel național de 48.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media. A ocupat locul 21 în topul general al televiziunilor (57 de stații). Înaintea canalului public se află televiziuni de nișă precum Boomerang, Realitatea TV, Disney Junior, DigiSport 1 și Digi 24.

VEZI PROFILUL TELESPCTATORILOR LA TVR1!

La nivel urban, în aceeași lună, TVR 2 a ocupat un loc mai bun (14), având o audiență medie de 39.000 de telespectatori pe minut (toată ziua). Așadar, telespectatorii acestei televiziuni provin în majoritate din mediul urban și doar o medie de 9.000 de persoane sunt din mediu rural. Audiența TVR 2 este depășită de Acasă TV, Disney Junior, B1 TV și Disney Channel. Dar reușește să se „revanșeze” în fața unor televiziuni comerciale cu pretenții în urban: AXN, DigiSport 1, DIVA și Pro Cinema.

Așadar, faptul că TVR 2 are telespectatori din mediu urban reprezintă un avantaj care, din păcate, nu este fructificat nici măcar în bussinesul de publicitate. În primul trimestru al acestui an, TVR 2 a livrat clienților publicitari 1.971 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), ocupând locul 33 în topul publicității TV. (TVR 2 difuzează 8 minute de publicitate pe oră, spre deosebire de televiziunile comerciale, care difuzează 14 minute).

În urmă cu exact 10 ani, când măsurătorile erau realizate de TNS AGB International, pe un eșantion diferit de cel din prezent, TVR 2 avea o medie națională de 221.000 de telespectatori pe minut (toată ziua). Ocupa locul 5 în topul televiziunilor, după TVR 1, Pro TV, Antena 1 și Acasă TV.

La orașe, audiența TVR 2 era de 70.000 de telespectatori pe minut, fiind a șaptea televiziune în acest univers, înaintea sa plasându-se, printre altele, Prima TV și Realitatea TV (februarie 2006).

Astfel, în decurs de 10 ani, TVR 2 a pierdut 173.000 la nivel național, respectiv 31.000 de persoane în urban. Pierderi în urban nu sunt dramatice, ca în cazul „fratelui lui mare”, TVR 1.

Spre deosebire de TVR 1, cu un public cu vârste ridicate, TVR 2 se poate lăuda că are în prezent telespectatori mai tineri și cu un nivel de educație mai ridicat. Circa 23% dintre telespectatorii acestei televiziuni au studii superioare (față de 15,6% la TVR 1), potrivit sondajelor din perioada 1 ianuarie – 24 aprilie 2016 (toată ziua). Totuși, ponderea de 23% este redusă pentru o televiziune care se dorește a fi una educativă (documentare, piese de teatru, filme de artă).

Studiile medii dețin o cotă de 54,3%, în timp ce studiile primare sunt prezente în proporție de 20,8%. Jumătate dintre telespectatorii TVR 2 au vârste de peste 55 de ani (51,8%). Dar TVR 2 are o cotă de 13,9% la grupa de vârstă 35 – 44 de ani (față de 7,5% la TVR 1) și o cotă de 8,1% la segmentul 25 – 34 de ani (3,9% la TVR 1). Bărbații sunt mai prezenți decât femeile la programele TVR 2: 52,2%, respectiv 47,2%.

O analiză a audienței pe trimestru, începând cu 2012 și până-n prezent, arată că ratingul general al TVR 2 nu a depășit niciodată un punct procentual la nivel național.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii