FacebookTwitterLinkedIn

Procesul de digitalizare accelerată crează încă în piață o serie de abordări ”haotice”, dar acest lucru poate fi corectat prin educație. În același timp, digitalizarea este doar un mijloc prin care companiile pot rămâne conectate la obiectivele lor de afaceri.

”În piață sunt încă abordări haotice atât din perspectiva furnizorilor, cât și a beneficiarilor, și atunci cumva lucrurile trebuie să se așeze. Este nevoie de timp și trebuie să pornim de la educație, care înseamnă să cunoaștem toate modalitățile prin care putem face digitalizare și apoi să apelăm la consultanții potriviți care ne pot face lumină în acest demers și care pot simplifica lucrurile”, a declarat Profir.

Digitalizarea este un mijloc prin care mediul de afaceri își poate îmbunătăți procesele interne și poate să rămână conectat la obiectivele de business și la lucrurile pe care le poate realiza prin intermerdiul tehnologiei.

”Tehnologia nu este un scop în sine, ci doar un mijloc. Nu putem controla lucrurule care se întâmplă în exterior, dar ce putem controla este să ne îmbunătățim procesele interne, iar digitalizarea este un astfel de mijloc”, a adăugat el.

Potrivit lui Profir, industria tehnologiei este unul dintre beneficiarii acestei perioade pentru că, odată cu criza sanitară și cu toate provocările externe, toată lumea s-a îndreptat către tehnologie ca fiind o soluție de amelioare a proceselor și de creștere a controlului asupra propriilor afaceri.

”Noi am simțit un interes din ce în ce mai mare, dar trebuie să fim conștinți că fiind atît de mult buzz de marketing pe digitalizare, nu înseamnă neapărat că se întâmplă strategic și că abordarea este potrivită”, a mai spus Profir.

Potrivit Encorsa, multe proiecte de transformare digitală eșuează, deși în unele cazuri au fost alocate bugete consistente și tehnologiile achiziționate sunt performante din punct de vedere tehnic.

În majoritatea cazurilor, eșecul este cauzat de neînțelegerea faptului că transformarea digitală este până la urmă un proiect de schimbare care implică și transformarea culturii organizaționale a companiei care vrea să se digitalizeze.