FacebookTwitterLinkedIn

În contextul inflației ridicate, directorul general al celui mai mare retailer european a dezvăluit care este strategia de business pentru perioada următoare.

Potrivit lui Alexandre Bompard, în viitorul apropiat, Carrefour își va îmbunătăți expansiunea în domeniul comerțului electronic, va reduce costurile și se va concentra pe generarea de numerar, transmite Reuters.

Astfel, grupul francez vrea ca în 2026 să ajungă la un flux de numerar net de peste 1,7 miliarde de euro și la reduceri de costuri de patru miliarde de euro. Această strategie va permite Carrefour să plătească dividende în numerar și să le majoreze cu cel puțin 5% pe an, în timp ce va continua politica de răscumparare de acțiuni și va analiza oportunitățile de achiziții.

Pentru a-i ajuta pe consumatorii afectați de creșterea costului vieții, compania va majora ponderea produselor de marca proprie în vânzările sale de alimente la 40% în 2026, de la 33% în 2022, și va accelera expansiunea magazinelor discount pe piețele sale cheie din Franța și Brazilia.

Ca rezultat, Carrefour a majorat ținta sa anuală de investiții la două miliarde de euro, de la un nivel anunțat anterior de 1,7 miliarde de euro.

În majoritatea țărilor dezvoltate, inflația a atins un nivel record în ultimele luni, în urma perturbărilor din lanțurile de aprovizionare, provocate de pandemie, și a creșterii prețului energiei, după invadarea Ucrainei de către Rusia.