FacebookTwitterLinkedIn

Forbes România a realizat lista campionilor ultimului deceniu, adică acele companii care și-au crescut constant afacerile și au rămas profitabile, indiferent de adversitățile economice, sociale sau pandemice.

Cele mai importante lecții

Drumul către succes nu este niciodată ușor și vine adesea cu provocări și obstacole. Munca grea și perseverența sunt cele care ne-au permis să depășim multe obstacole și să ajungem la rezultatele dorite. Am rămas concentrați și dedicați obiectivelor noastre pentru că am avut încredere în noi și în echipa noastră.

Credem că avantajul nostru a venit și din relațiile pe care le-am dezvoltat de-a lungul timpului cu partenerii de afaceri, clienții și angajații. Am construit relații solide și de încredere, bazate pe respect și pe valorizarea oamenilor.

Cele mai grele momente

În ultimul deceniu, compania noastră a trecut și prin momente dificile, dar am încercat să transformăm provocările în oportunități și să ne dezvoltăm.

În domeniul construcțiilor, problema majoră a fost dificultatea de a găsi specialiști și muncitori. În fața acestei provocări, am depus inițial eforturi pentru a aduce angajați noi din distanțe tot mai mari. Totuși, o soluție inovatoare pe care am adoptat-o a fost angajarea de personal din Asia. Am fost pionieri în acest domeniu și în prezent, avem aproape 200 de colegi din Nepal sau Sri Lanka și suntem mulțumiți de rezultatele obținute.

Pandemia a adus noi provocări și a necesitat adaptări rapide în modul în care funcționează operațiunile companiei noastre. În ciuda previziunilor pesimiste inițiale, atmosfera generală de lucru în domeniul construcțiilor, în 2020, a fost surprinzător de bună. În timpul pandemiei, am beneficiat de schimbările comportamentale ale oamenilor, care au preferat activitățile în aer liber și renovările caselor. Am reușit să ne adaptăm activitățile prin informatizarea proceselor, iar acest lucru ne-a permis să funcționăm în continuare în condiții optime, chiar și în timpul restricțiilor impuse de pandemie.

O altă lecție, a eficientizării, ne-a fost dată de majorarea prețului energiei, care ne-a forțat să optimizăm procesele. Am investit în panouri fotovoltaice la toate cele cinci fabrici pentru a putea să ne susținem parțial cheltuielile cu energia.

Diferențiatorii companiei

Povestea succesului nostru se bazează pe reputaţia clădită pe principii etice. Toţi cei care lucrează în companie acţionează zi de zi conform valorilor noastre comune. A fost un parcurs greu, mai ales primii ani, care a presupus multă încăpățânare pentru a continua o afacere cu o evoluție inițial mult prea lentă. A presupus mulți ani de educare a populației, mulți ani în care a trebuit să dovedim viabilitatea unei soluții complet noi în România, la începutul anilor ’90. În timp, au apărut concurenți noi pe piață, unii cu experiență de pe alte piețe mature din Europa, și evoluția domeniului a fost mai rapidă. Desigur pentru a ne păstra poziția de lider, am inovat an de an, am adus produse și soluții noi.

Valorile și principiile de bază

În cele trei decenii, am reușit să păstrăm valorile cu care am pornit la drum: respectul pentru clienți, angajați și comunitate și atenția pentru menținerea calității. În 1991 eram la început de drum, acum, deși am acumulat multă experiență, mai avem multe de dezvoltat, perfecționat, inovat. Avem încredere în ceea ce am construit împreună și ne dorim ca ambiția și determinarea celor care lucrează în această companie să rămână un reper și în viitor.

Planurile de viitor și strategiile

Într-o economie de piață dinamică, ne concentrăm eforturile pe creștere, investiții în inovație și educarea publicului, a clienților noștri. Ținem ca toți cei care beneficiază de pe urma produselor noastre să aibă parte de consultanța necesară pentru a le ușura alegerea, de informații care să-i ajute să facă diferența între produsele de bună calitate, realizate în fabricile noastre și produsele îndoielnice care au început să apară în România. Am dezvoltat cinci fabrici în România tocmai pentru a fi mai aproape de clienții noștri și pentru a ne implica și dezvolta comunități. Vom continua investițiile în inovații, așa cum spuneam, pentru a dezvolta produse noi, pentru a extinde gama de produse, menținând în același timp nivelul de calitate dovedit de cei peste 33 de ani de activitate.