Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bugetele de publicitate TV ale băncilor comerciale au fost „intimidate” de „taxa pe lăcomie”. Consumul de publicitate TV s-a prăbușit la jumătate față de anul trecut

„Taxa pe lăcomie” a demolat comunicarea băncilor comerciale pe televiziune, în primul trimestru al acestui an. Bugetul de publicitate TV a scăzut la aproape jumătate din cel înregistrat anul trecut.
bank.png

În primele trei luni ale acestui an, planurile de comunicare ale băncilor comerciale au fost serios încurcate de așa-numita „taxă pe lăcomie”, adoptată de Guvernul Dăncilă. Consumul de publicitate a mers mai degrabă din inerție.

Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, la începutul acestui an, numai puțin de șase bănci „au tăcut”, adică nu au consumat deloc publicitate TV: CEC, UniCredit Bank, Patria Bank, Credit Agricole Bank, Libra Internet Bank și Garanti Bank.

Alte cinci instituții au comunicat cu precauție, cu crispare, probabil aveau spoturi rămase nedifuzate de anul trecut, oricum, scăderile sunt evidente: ING Group (-49%), Raiffeisen Bank (-59%), BRD Group (-26%), Alpha Bank (-86%) și Banca Transilvania (-74%).

PUBLICITATEA PE TELEVIZIUNILE DE SPORT – TRIMESTRUL I 2019

OTP Bank este singurul jucător nou pe piața publicității bancare, în primul trimestru comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, campaniile sale acumulând 1.049 GRP’30 target comercial (urban, 18 – 49 de ani).

Singura instituție bancară care a înregistrat creșteri al bugetului de audiență a fost BCR, care a strâns 2.713 GRP’30 target comercial, în creștere cu 33,3% față de trimestrul I 2018.

Pe locul secund în topul publicității TV se află Provident, instituție financiară nebancară, cu un volum de audiență în scădere cu 2% față de trimestrul I 2018.

În total, reclamele pentru serviciile bancare au acumulat 10.035 GRP’30 target commercial, în scădere cu 46,8% față de trimestrul I 2018. Acest buget reprezintă doar 1,8% din totalul audienței TV obținută de clienții publicitari în perioada analizată.

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii