Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bugetele de publicitate investite de supermarketuri și hipermarketuri în televiziune – trimestrul I 2019

În primele trei luni ale acestui an, volumul total de audiență obținut de reclamele difuzate pe televiziune de cele opt rețele de supermarketuri și hipermarketuri, monitorizate de „Forbes România”, este mai mic cu 5% față de cel din primul trimestrul al anului trecut.
supermarket.jpg

Bugetul de audiență înregistrat pentru cele opt rețele de magazine a fost de 26.714 GRP’30 target comercial (public urban, 18 – 49 de ani), în scădere cu 5% față de aceeași perioadă a anului 2018.

Volumul de publicitate consumat de această nișă reprezintă 4,8% din totalul audienței obținute de clienții publicitari pe televiziune, în primul trimestru al acestui an.

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Caracteristica specifică a consumului de publicitate TV a fost: moderația. Cu excepția rețelei de supermarketuri Kaufland, care a avut o creștere de 111% față de trimestrul I 2018, nișa fost rezervată. Este un comportament firesc pentru că, la început de an, consumul înregistrează o scădere față de lunile noiembrie-decembrie.

PUBLICITATEA PE TELEVIZIUNILE MUZICALE – TRIMESTRUL I 2019

De asemenea, rețelele de magazine și-au dat seama că, în general, consumul în România a ajuns la un nivel maxim, care nu mai poate fi încurajat doar prin publicitate.

Kaufland este liderul nișei, detronându-l pe Lidl, având un volum de 6.839 GRP’30 target comercial. La rândul său, Lidl, cu o creștere de 5%, a acumulat 6.666 puncte de audiență pe targetul comercial.

Metro Cash&Carry și Profi au înregistrat creșteri ale punctelor de audiență de 14%, respectiv 20%. Mega Image și-a „turat motoarele” cu doar 945 puncte de audiență pe targetul comercial.

REWE și Carrefour și-au diminuat consumul de publicitate TV cu 59%, respectiv 24%.

Rețeaua Selgros Cash&Carry a tăcut la începutul acestui an (16 GRP) spre deosebire de anul trecut, când deja acumulase peste 2.000 de puncte de audiență.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii