
Petre Barbu, Contributor
Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.
Media şi entertainment |
|
Bugetele de publicitate consumate de supermarketuri și hipermarketuri pe televiziune în anul 2018

Cele opt rețele de supermarketuri și hipermarketuri monitorizate de „Forbes România” au înregistrat un volum de 121.083 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), pentru reclamele TV difuzate în cursul anului 2018.
Bugetul este mai mare cu 12,6% față de anul precedent și reprezintă 5,3% din bugetul total de audiență livrat de piața TV din România, în 2018.
Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.
Cel mai mare investitori în publicitatea TV din această categorie a fost rețeaua de magazine Lidl, cu un volum de 27.217 GRP’30 target comercial, în scădere cu 3,5% față de anul 2017.
PUBLICITATEA BĂNCILOR COMERCIALE PE TELEVIZIUNE – ANUL 2018
Pe locul secund s-a plasat Kaufland, cu un volum în creștere cu 52,2%, atingând un buget de 21.877 GRP’30 target comercial.
Magazine care și-au crescut bugetele de publicitate TV în 2018: Penny Market, operat de compania REWE (13%), METRO Cash&Carry (86,7%) și Carrefour (5,1%).
Magazine care și-au redus volumul de audiență TV pentru reclamele comandate: Profi (-22,4%), Mega Image (-11,4%), Selgros Cash & Carry (-7,6%).
Mai multe articole Forbes
Comentarii
Nu există comentarii