FacebookTwitterLinkedIn

Cele opt rețele de supermarketuri și hipermarketuri monitorizate de „Forbes România” au înregistrat un volum de 121.083 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), pentru reclamele TV difuzate în cursul anului 2018.

Bugetul este mai mare cu 12,6% față de anul precedent și reprezintă 5,3% din bugetul total de audiență livrat de piața TV din România, în 2018.

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Cel mai mare investitori în publicitatea TV din această categorie a fost rețeaua de magazine Lidl, cu un volum de 27.217 GRP’30 target comercial, în scădere cu 3,5% față de anul 2017.

PUBLICITATEA BĂNCILOR COMERCIALE PE TELEVIZIUNE – ANUL 2018

Pe locul secund s-a plasat Kaufland, cu un volum în creștere cu 52,2%, atingând un buget de 21.877 GRP’30 target comercial.

Magazine care și-au crescut bugetele de publicitate TV în 2018: Penny Market, operat de compania REWE (13%), METRO Cash&Carry (86,7%) și Carrefour (5,1%).

Magazine care și-au redus volumul de audiență TV pentru reclamele comandate: Profi (-22,4%), Mega Image (-11,4%), Selgros Cash & Carry (-7,6%).