FacebookTwitterLinkedIn

Mondelēz International, unul dintre jucătorii importanți din industria alimentară, raportează o creștere de 7,3% a vânzărilor în primul trimestru din acest an.

Vânzările Mondelēz International au crescut în T1 din 2022 datorită majorării de prețuri și a performanței diviziilor de ciocolată și biscuiți.

Cu toate acestea, conflictul militar dintre Rusia și Ucraina a început să-și pună deja amprenta asupra evoluției business-ului Mondelēz. Conform raportului financiar al companiei, deși vânzările Oreo, LU, Milka și Côte d’Or au urcat în primul trimestru până la 7,35 miliarde de euro, peste estimările inițiale ale companiei, profitul operațional a scăzut cu 179 de milioane de euro comparativ cu anul anterior. Motivul? Producătorul deținea în Ucraina două unități de producție – Trostyanets and Vyshhorod.

Și, pierderile se vor adânci în acest an, susțin oficialii companiei, care le estimează la alte 189,5 milioane de euro. În acest context, compania a sistat investițiile în marketing și promovare în ceea ce privește afacerea din Rusia.

Anul trecut, Mondelēz International a raportat venituri de aproximativ 28,7 miliarde de dolari. Grupul deține în portofoliul său, branduri precum biscuiții Oreo, belVita și LU, ciocolata Cadbury Dairy Milk, Milka și Toblerone, bomboanele Sour Patch Kids și guma de mestecat Trident.