Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Travel |
|

Barometrul turismului din România: 57% dintre antreprenorii din turism consideră promovarea drept cea mai importantă nevoie de politică publică

57% dintre antreprenorii din turism consideră promovarea ca cea mai importantă nevoie de politică publică, iar procentul celor care își gestionează riscurile prin asigurări a crescut cu 15%, dezvăluie a doua ediție a barometrului turismului, „Carta Albă a Turismului din România”, realizată de Consiliul IMM-urilor din România (CNIPMMR) și Groupama Asigurări.
102 dosar Muntenia turism Peles

Asemenea primei ediții a studiului, lansată în iulie 2018, cercetarea actuală analizează unitățile de cazare și agențiile de turism cu scopul de a identifica performanțele turismului autohton, alături de perspectivele pentru anul următor, precum și provocările și oportunitățile acestei piețe.

Datele prezentate în „Carta Albă a Turismului din România” arată că piața turistică din România se află pe un trend ascendent, peste 60% dintre organizațiile participante la studiu raportând o creștere a veniturilor între 2018 și 2019.

O altă evoluție pozitivă înregistrată privește dezvoltarea serviciilor de tip all-inclusive, dar și gradul de ocupare a unităților economice din turism, preconizat să crească în 2020.

Pe de altă parte, rata medie de revenire a clienților la agențiile de turism și unitățile turistice a scăzut în 2019 cu aproximativ 6% față de nivelul înregistrat în anul anterior.

Studiul arată, de asemenea, o schimbare importantă în ceea ce priveşte riscurile percepute de operatorii de turism. Comparativ cu ediția precedentă, când cele mai importante riscuri erau considerate cele legate de cadrul legislativ, clasamentul este condus în prezent de riscurile asociate cu personalul.

Lipsa personalului calificat în domeniu și costurile asociate cu retenția personalului sunt percepute de respondenţi ca fiind cele mai stringente riscuri în acest moment. Infrastructura este şi pentru operatorii din turism un punct critic – calitatea infrastructurii de transport se află pe locul 3 în topul riscurilor menționate.

Totodată, barometrul realizat de CNIPMMR și Groupama Asigurări indică un interes ridicat față de produsele de asigurare, ca instrumente de gestionare a acestor riscuri, pe lângă campaniile de marketing și programele de training pentru angajați. Astfel, pe primul loc în top se află asigurarea de clădiri și bunuri, urmată de asigurările auto (RCA și CASCO).

„Rezultatele barometrului de anul acesta reflectă faptul că turismul din România se găsește pe un trend ascendent, veniturile și numărul de turiști fiind în continuă creștere, aproximativ 60% dintre respondenți previzionând o creștere în anul 2019 față de 2018, creșterea profitului fiind obiectivul strategic principal al companiilor din turism. De asemenea, numărul de clienți sau turiștii repetitivi sunt văzuți precum cel mai important factor pozitiv cu impact asupra activității lor, rata medie de revenire a acestora în rândul firmelor analizate fiind de 70%. Totuși, lipsa personalului calificat, costurile asociate cu păstrarea personalului și calitatea infrastructurii de transport persoane au fost identificate ca principalele obstacole în calea dezvoltării afacerii lor. În plus, sprijinul acordat de către instituțiile publice a fost apreciat de majoritatea drept unul de nivel mediu, observându-se o îmbunătățire semnificativă a perspectivei agenților economici din domeniu cu privire la susținerea primită din partea autorităților. ”, a declarat Florin Jianu, președinte CNIPMMR.

Cum și-au împărți grupurile TV audiența în ianuarie 2020

 „Studiul ne arată anul acesta că antreprenorii și managerii din turism devin tot mai conștienți de riscurile asociate domeniului și interesați de gestionarea lor, inclusiv prin instrumente de asigurare. Cum numărul călătoriilor peste hotare a crescut în rândul românilor, ajunși înapoi în țară, aceștia se așteaptă să găsească servicii de același nivel și în România, astfel că operatorii din turismul autohton trebuie să fie pregătiți să gestioneze orice situație neprevăzută și să câștige încrederea clienților”, a declarat François Coste, CEO Groupama Asigurări.

Studiul „Carta Albă a Turismului din România” a fost realizat la nivel naţional, pe un eșantion reprezentativ de 909 respondenți, reprezentanți ai agențiilor de turism, unităților de cazare și unităților de servire a mesei (restaurante), din fiecare regiune de dezvoltare a României și din toate categoriile de mărime (micro-întreprinderi, întreprinderi mici, medii și mari).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii