FacebookTwitterLinkedIn

Divizia de retail a Secom, furnizor local de suplimente alimentare și terapii complementare, a avut un avans de aproape 20% la nivel de cifră de afaceri pe 2022. Compania a deschis trei noi magazine și retailul a beneficiat de un buget de investiții de jumătate de milion de euro, iar canalul online a obținut cea mai bună performanță, cu o creștere de peste 50% în 2022 versus 2021.  

Compania a relansat secom.ro în luna martie 2022 și „acest lucru s-a văzut în rata de conversie”, spune Lucia Costea, cofondator și CEO Secom® Healthcare Group pentru Forbes.

„Momentan, retailul propriu Secom®, online și offline, are o pondere de aproximativ 10% în total Secom® Healthcare Group, dar este o divizie care crește de la un an la altul și aduce complementaritate în business”, adaugă ea. 

Din perspectiva afacerilor, anul trecut a fost unul bun pentru companie, în care s-au atins câteva obiective importante precum dublarea portofoliului brandului propriu Good Routine® și lansarea pe piața internațională. „În 2022 ne-am extins activitatea,  comercializând produsele brandului propriu Good Routine® în Islanda, iar anul acesta avem planuri mari de expansiune și în alte țări din Europa”, punctează Lucia Costea. Pe plan local, extinderea lanțului s-a făcut în Băneasa Shopping City și AFI Palace Cotroceni din București, precum și în Iulius Mall Suceava, ajungând la 15 magazine în toată țara.

Au fost cuprinse în portofoliu noi categorii de produse, ecologice și naturale, inclusiv alimente funcționale, produse de îngrijire dentară și personală, suplimente din categorii precum imunitate, suport osteoarticular, susținerea sistemului nervos, osos și cardiovascular. Potrivit cofondatoarei Secom, nu s-au făcut delistări de produse anul trecut, „ci mai degrabă actualizări de formule, astfel încât să ne adaptăm modificărilor apărute în ultimul an în legislația din industria noastră.”

Contextul macro-economic impredictibil, în care factori precum majorarea prețurilor cu materiile prime, a costurilor de transport din cauza creșterilor bruște de preț la combustibil, au impactat direct afacerea Secom, care importă și transportă din SUA majoritatea produselor.

„Pentru a ne putea dezvolta sustenabil, am rămas în permanență conectați și vigilenți, am lucrat cu contingency plan-uri, am colaborat strâns cu toți furnizorii noștri, pentru a eficientiza  activitatea de supply chain și a asigura stocurile necesare”, mai spune Lucia Costea. 

Pe lângă investițiile în extinderea portofoliului și creșterea rețelei de retail, Secom a investit anul trecut peste 500.000 de lei în traininguri pentru dezvoltarea echipei de 200 de persoane și a alocat un buget de beneficii flexibile de 500 lei/lună de fiecare membru al echipei, pe lângă alte beneficii speciale.  

Pe categorii de produse, în condițiile în care piața de suplimente alimentare a ajuns la 3,5 miliarde de lei în 2022, în creștere cu 21% față de 2021 (conform Cegedim România), Lucia Costea vede o creștere foarte bună a segmentului de tonice cerebrale, de 41% față de 2021. Astfel, produsul Neuro Optimizer® 60cps și-a dublat valoarea de la un an la altul. Creșteri importante se văd și în segmentele de hepatoprotectoare și probiotice pentru adulți, cu dublări ale vânzărilor pentru anumite produse din aceste categorii.