FacebookTwitterLinkedIn

Cupa Mondială la fotbal din Qatar a atins în faza grupelor audiențe TV record pe mai multe piețe din întreaga lume, potrivit FIFA, organismului care conduce fotbalul la nivel global.

În Japonia, meciul dintre Japonia și Costa Rica de duminică, 27 noiembrie, a atras o audiență medie de 36,37 milioane de telespectatori, depășind audiența meciului împotriva Germaniei în deschiderea turneului și a fost cu 74% mai mare decât publicul mediu în faza grupelor în timpul Campionatului Mondial din 2018.

Joi, 24 noiembrie, în Republica Coreea, 11,14 milioane de oameni au urmărit meciul împotriva Uruguayului. Transmisiunea a înregistrat o creștere de 97% a audienței în comparație cu meciurile din faza grupelor din Brazilia 2014 și cu 18% față de Rusia 2018.

Duminică, 28 noiembrie, 65% dintre cei care se uitau la televizor în Spania au văzut La Roja înfruntând Germania într-unul dintre cele mai așteptate meciuri ale turneului de până acum, cu 11,9 milioane de telespectatori, informează Media Expres.

Peste trei sferturi (76,6%) dintre toți cei s-au uitat la televizor în Olanda au urmărit egalul 1-1 cu Ecuador, cea mai mare audiență TV din 2022 și mai mare decât orice meci din timpul Cupei Mondiale FIFA din 2018.

În Franța, întâlnirea Les Bleus cu Danemarca a fost difuzată pe TF1. Cu o audiență medie de 11,6 milioane de telespectatori, apogeul a fost atins în ultimele minute ale meciului, când 14,56 milioane de telespectatori l-au urmărit pe Kylian Mbappe marcand.

Interesul în Statele Unite continuă, de asemenea, să crească, odată cu doborârea de noi recorduri. Transmisia în limba engleză a întâlnirii SUA cu Anglia de vineri, 25 noiembrie, a fost cel mai urmărit meci de fotbal masculin de la televiziunea americană din toate timpurile, cu o audiență de 19,65 milioane de telespectatori pe FOX. Transmisia meciului în limba spaniolă de către NBC Universal pe Telemundo a fost al doilea cel mai urmărit meci din faza grupelor de la Cupa Mondială FIFA.

În Mexic, transmisia meciului cu Argentina a oferit o audiență națională de 20,96 milioane de telespectatori. Cota combinată de audiență pe cele trei televiziuni care difuzează jocul a fost de 67,9%. Acesta a fost mai mare decât cel mai mare rating combinat din teritoriu pentru orice meci al Cupei Mondiale FIFA din 2018.

În Argentina, audiența medie pentru acest meci a fost de 8,48 milioane, cu o cotă de piață de 81,3%.

Ăn România, audiența la TVR 1 a fost mult mai modestă decât în țările care au echipe în competiție. Meciul dintre Brazilia și Serbia, scor 2-0, din 24 noiembrie, a fost primul de la actuala ediție a Campionatului Mondial care a depășit borna celor un milion de telespectatori. Partida dintre Brazilia și Serbia a ținut în fața televizoarelor 1.043.000 spectatori