FacebookTwitterLinkedIn

În 2003, împreună cu un partener, Andrei Georgescu a pornit un business de nișă: e-mail marketing. Pe atunci, conceptul abia prindea contur în lume. Dar agenția White Image a câștigat treptat încrederea clienților și a ocupat un loc aparte pe piața marketingului digital.

White Image, parte a grupului internațional Mediapost Hit Mail, este o agenție specializată în soluții de loializare prin e-mail. Primul contact cu un client pornește de la nevoia sa de a comunica pe zona de e-mail.

Agenția furnizează două tipuri principale de servicii: partea de tehnologie, adică deține propria platformă prin care gestionează baze de date, livrează mesajele, monitorizează și generează rapoarte, și partea de servicii de consultanță și crearea unor mesaje care urmăresc să aibă impact și să fie adaptate la schimbările care se întâmplă în tehnologie.

Andrei Georgescu, Managing Drector la White Image, explică: „Asta înseamnă nu doar să scrii frumos niște mesaje, ci să segmentezi baza de date cât mai bine, să vezi fiecare grup de persoane cam la ce-ar răspunde mai bine și să încerci să creezi mesaje adaptate cât mai bine fiecărui segment.”

Businessul White Image a marcat o stagnare în 2022. „N-am simțit nici creșteri, nici scăderi. Am fost cam pe-acolo. Totuși, dacă ne uităm la volume de e-mail-uri trimise, acestea au fost foarte mari când a început pandemia”, declară Andrei Georgescu. În 2020, creșterea acestor volume a fost de 5%-10% față de 2019, dar în 2021 a fost o explozie, creșterea fiind de 30%-40%. Anul 2022 a însemnat pentru White Image lansare unor noi servicii, printre care cel de Customer Relationship Management (CRM).

În 2023, White Image a realizat mai multe proiecte sofisticate de automatizări. A integrat în platforma sa zona de ChatGPT, care face recomandări de texte și subiecte pentru diverse comunicări. Dar marea surpriză, care iese din zona strictă de e-mail marketing, a fost câștigarea unui pitch de creație pentru un brand care se va lansa în curând, cu prezență offline – Andrei Georgescu a evitat să nominalizeze brandul.

„Totuși, focusul nostru rămâne în continuare pe zona de date și e-mail marketing, dar acoperim toate laturile unei agenții full-service. Nu ocolim în niciun fel zona de creație”, precizează Georgescu.

De asemenea, la mijlocul acestui an, s-a finalizat tranzacția prin care compania Mediapost din Franța a preluat 75% din acțiunile White Image, devenind acționarul majoritar al agenției. „Cred că este un lucru pozitiv ce s-a întâmplat în ultima vreme. Avem competențe complementare și ne putem ajuta clienții mai bine din ambele direcții”, declară directorul White Image.

La începutul acestui an, pe fondul temerii unei crize economice, investitorii în marketing și publicitate au fost mai reticenți. Curând, lucrurile s-au așezat și zona de online și-a continuat creșterea în acest an.

„La noi, în zona de date și a clienților corporate, se simte o creștere mai accentuată. Un alt avantaj al canalului nostru de comunicare constă în faptul că, teoretic, este mai ieftin. În situații de criză, canalele mai ieftine nu sunt atât de afectate“, spune Andrei Georgescu.

Pe de altă parte, el consideră că Inteligența Artificială este mult mai utilă, nu neapărat în redactarea de texte, ci în zona de rafinare de segmentare, în sensul de a identifica alte  persoane și destinatari, generând rezultate mai bune pentru campanii. „În prezent, textele pe care le generează AI pot fi inspiraționale, dar nu le poți lua cu copy-paste ca să le folosești”, conchide cu ironie Andrei Georgescu.