FacebookTwitterLinkedIn

Abonamentele medicale pot reprezenta un instrument important în portofoliul angajatorilor români, poate mai interesați decât oricând de siguranță și predictibilitate în toate aspectele evoluției business-ului lor. Impactul direct – un comportament preventiv medical, care poate reduce duratele de indisponibilitate ale angajaților pe caz de boală (cu atât mai importante în echipele mici) – este suplimentat de efectele pozitive adiționale, cum ar fi accesul la servicii medicale de calitate, dar și costuri medicale mai mici pentru angajat. În medie, un abonat economisește pe an circa 3.500 de lei, conform calculelor REGINA MARIA.

Andreea Minuță, director executiv al Diviziei de abonamente REGINA MARIA, vorbește despre cele mai noi tendințe și despre cum arată unul dintre cele mai efervescente domenii, analizat din perspectiva unui lider în domeniul serviciilor medicale din România.

Cum arată piața abonamentelor medicale, acum după trei ani impredictibili, în special din punct de vedere al sănătății?

Piața abonamentelor medicale are o dinamică remarcabilă, care arată interesul din ce în ce mai ridicat al românilor pentru sănătate, pentru siguranța lor și a celor dragi. Angajatorii nu rămân indiferenți și prioritizează starea de bine a echipelor, înțelegând că o companie sănătoasă înseamnă angajați sănătoși.  

Ultimii 3 ani au  confirmat ca abonamentul medical nu mai este un produs exclusivist, iar preocupările angajatorilor reflectă o înțelegere din ce în ce mai profundă a faptului că sănătatea angajaților este un factor cheie în menținerea productivității și succesului pe termen lung.  

Într-o piață cu circa două milioane de abonamente medicale, REGINA MARIA gestionează peste 800.000 dintre acestea, un portofoliu aproape dublu față de acum 5 ani și cu o creștere de 20% doar în ultimul an.

Multe dintre companii ne sunt alături de peste 20 de ani, unele dintre ele chiar de la lansarea acestui produs în România. Avem o rată de retenție de 98% în companiile corporate, iar aceste cifre validează calitatea serviciilor oferite. Potrivit „Top angajatori 2022”, realizat de undelucram.ro, 7 din top 10 cei mai buni angajatori oferă servicii medicale REGINA MARIA angajaților.

Care sunt trendurile sesizate în ultima perioadă cu privire la pachetele medicale?

Dacă în trecut abonamentele medicale și serviciile de sănătate, oferite ca beneficii extra-salariale, erau specifice marilor organizații, în ultima perioadă observăm că tot mai multe companii IMM aleg pachetele medicale ca beneficiu pentru angajați. În companiile mici, atunci când un angajat se îmbolnăvește, impactul la nivelul întregii echipe este mult mai mare. Doar în ultimii 3 ani, la REGINA MARIA, s-a triplat numărul partenerilor IMM care oferă abonamente medicale, iar 85% dintre aceștia optează pentru abonamente medicale complexe pentru angajații lor.

Atât în companiile mari, cât și în companiile mici și mijlocii sunt preferate abonamentele complexe, cu beneficii de sănătate multiple, care includ o gamă largă de servicii și care răspund nevoilor în schimbare ale angajaților. Printre serviciile adiționale preferate remarcăm psihoterapia și programele de wellbeing, cum ar fi Corporate Sano.

Observăm preocuparea continuă a companiilor de a oferi angajaților acces la servicii medicale de calitate, avem astăzi peste 80 de cabinete sau chiar mini-policlinici deschise la sediile celor mai importante fabrici din România. Prin intermediul acestora, angajații au acces la servicii medicale direct la locul de muncă. Doar anul trecut am deschis 8 astfel de locații, unele dintre ele cu asistență medicală disponibilă permanent, 24/7. 

Prevenția medicală este la fel de importantă pentru orice pacient, indiferent că lucrează într-o companie globală sau într-un IMM. Alături de partenerii noștri găsim soluții personalizate, pentru fiecare industrie, furnizate de o echipă cu expertiză solidă.

Care sunt noile servicii pe care angajatorii le ofera in acest context?

Pentru că pacientul a devenit mai informat, mai responsabil, raportându-se la nu doar la sănătatea fizică, ci și la o stare generală de bine, companiile completează pachetele medicale cu servicii de psihoterapie, stomatologie, programe speciale de wellbeing, nutriție. Înregistrăm o creștere de 300% pentru servicii psihoterapie față de perioada pre-pandemică, iar numărul abonaților REGINA MARIA, care beneficiază de ședințe de psihoterapie acoperite de companie, s-a dublat față de anul trecut.

În era inflației, cum se reflectă ideea de economisire în ceea ce privește achiziția de pachete medicale?

În ultimul an, pacienții cu abonament REGINA MARIA au accesat 12 mil. de servicii medicale și au economisit  în medie 3500 lei pe an, o sumă care reprezintă mai mult decât un salariu minim brut pe economie în România la momentul actual.

Abonamentele medicale sunt o investiție în sănătate, dar și o modalitate de economisire. O consultație poate să coste cât 3 luni de abonament medical care include, gratuit sau cu discount, investigațiile recomandate anual, de prevenție, pentru care te programezi din timp la medic. Pacienții au înțeles că este mai eficient – atât din perspectiva sănătății, cât și financiar – să previi decât să tratezi. Avem pacienți care au economisit pe abonament chiar și sume de peste 10.000 lei pe an.

Ce tendințe se întrevăd pe piața abonamentelor și serviciilor medicale în următorii cinci ani?

Piața abonamentelor va evolua în funcție de factorii sociali, economici și tehnologici. Indiferent de context, prevenția rămâne cea mai simplă și sigură formă  atât de a te menține sănătos, dar și de a economisi pe termen lung.

Analizând preferințele pacienților noștri, se va menține trendul abonamentelor complexe, care răspund cât mai bine nevoilor, pachete personalizate care se concentrează pe medicină preventivă. Pachetele medicale pe care le construim și le personalizăm împreună cu partenerii noștri sunt gândite și adaptate specificului industriei din care compania face parte, astfel încât să răspundă cât mai bine nevoilor angajaților lor și ținând cont în același timp și de riscurile profesionale la care aceștia sunt expuși. Pe abonament sunt incluse  acum și  ședințe de terapie, servicii de stomatologie, acces la Clinica Virtuală și programe extra de wellbeing pentru angajați.

O altă tendință care se va păstra este utilizarea instrumentelor digitale pentru a gestiona cât mai simplu și rapid programările la medic, rezultatele analizelor și evoluția lor în timp, sumele pe care le economisești ca abonat  și chiar vizita la medic. În ultimul an, 2 milioane de pacienți Regina Maria s-au programat la medic online. Anul acesta am înregistrat un record în medicina digitală: 1 milion de programări în Clinica Virtuală, de la lansare. Toate soluțiile și produsele pe care le dezvoltăm evoluează odată cu nevoile pacienților, iar feedback-urile pe care le primim de la ei ne confirmă că suntem în direcția bună.