FacebookTwitterLinkedIn

Anastasia Soare (62) se află pe locul 41 în topul America’s Richest Self-Made Women 2020, cu o avere estimată la 540 de milioane de dolari. Românca este mai bogată decât multe vedete internaționale precum Celine Dion (455 mil. dolari), Beyonce (420 mil. dolari), Lady Gaga (150 mil. dolari), Serena Williams (225 mil.dolari) și altele. De asemenea, Anastasia Soare a reușit să surclaseze autoare celebre precum Nora Roberts sau Danielle Steel, dar și designeri de modă ca Donna Karan și Vera Wang.

Forbes TOP 500 Miliardari 2019: Anastasia Soare: Extinderea unui imperiu

În 2019, antreprenoarea se clasa pe locul 21 în topul celor mai bogate femei care și-au clădit afacerea prin propriile forțe, înregistrând o avere de 1,2 miliarde de dolari. Anul acesta, mogulul cosmeticelor a coborât 20 de poziții în clasamentul Forbes, deoarece pandemia a afectat puternic industria produselor de îngrijire și frumusețe.

EXCLUSIV! Cine este prima femeie de origine română miliardară în topul Forbes

Născută în Constanța, ea s-a hotărât să emigreze în Statele Unite ale Americii în 1989, când avea 32 de ani. Fără să cunoască limba engleză, s-a angajat ca estetician într-un salon de înfrumusețare din Beverly Hills, unde a observat că femeile nu păreau să acorde prea multă atenție sprâncenelor lor. Așa a ajuns să-și dezvolte propria sa tehnică de pensat, identificând o nișă pe care ulterior a dezvoltat-o și care i-a adus popularitatea, inclusiv printre vedete precum Michelle Obama, Oprah, Cindy Crawford, Naomi Campbell și Stephanie Seymour. Numărul clientelor creștea, așa că Anastasia Soare și-a deschis primul salon Anastasia Beverly Hills în 1997, în 2010 urmând cel de-al doilea. Antreprenoarea și-a lansat saloane și în alte țări din lume, dar și o gamă de produse proprii destinate îngrijirii sprâncenelor și pielii, pe care le vinde în magazine de renume precum Sephora.

Cheia succesului în afacerea sa a fost reprezentată de promovarea prin intermediul social media, Anastasia Soare fiind printre primele antreprenoare care au anticipat potențialul beneficiilor aduse de rețelele de socializare. Pagina de Instagram lansată în 2013 de fiica sa, Claudia Soare, care este și președinta companiei, precum și recomandările clientelor sale faimoase, printre care Kim Kardashian, au contribuit la popularitatea afacerii și produselor sale.

Popularitatea Anastasiei Beverly Hills a stârnit interesul investitorilor, astfel că anul trecut fondul de private equity TGP Capital a cumpărat 38% din acțiunile companiei. Antreprenoarea, care în această toamnă s-a aflat în România într-o vizită de câteva zile, are în plan extinderea distribuției produselor sale inclusiv în Asia și Europa prin intermediul magazinelor Sephora.