FacebookTwitterLinkedIn

Adaptarea la noile prețuri și la valurile de scumpiri, accelerarea implementării digitalizării și găsirea de soluții pentru menținerea stabilității pe o piață dominată de incertitudini sunt principalele obiective vizate de antreprenorii locali, în condițiile volatilității mediului de afaceri în ultimii doi ani.

În ciuda creșterii costurilor la materiile prime și la energie, antreprenorii preferă să își păstreze direcția inițială și să nu scadă calitatea produselor, pentru a-și menține identitatea pe piață.

Astfel, Ana Maria Mircea, CEO al Restaurantului DACIA Romanian Dining din Buzău, susține că în pofida creșterii costurilor în această perioadă dificilă, restaurantul, care oferă o experiență de fine dining prin reinventarea de rețete unice în lume, nu intenționează să facă rabat de la calitate, chiar dacă marja de profit este mai mică. Și Cristina Smădu, fondator Meșteșugari de Gusturi, este de aceeași părere, că este esențială păstrarea calității produselor, în vederea menținerii autenticității brandului, deoarece trecerea la produse low cost s-ar traduce, pe termen lung, prin pierderea identității.

Incertitudinea clienților afectați de creșterea inflației și scăderea puterii de cumpărare riscă să devină cele mai mari probleme ale business-urilor de pe piața locală de food. Micii producători încearcă să rămână în piață prin menținerea unui cash flow pozitiv, chiar dacă acest lucru înseamnă sacrificarea profitului.

Orice criză vine însă cu oportunități, care pot contribui la dezvoltarea business-ului, iar digitalizarea este esențială pentru eficientizare. Unele companii au fost forțate de pandemie să treacă la digitalizare, în vreme ce altele au mizat de la început pe implementarea unui sistem care să faciliteze interacțiunea cu clientul. Cel din urmă este și cazul platformei Fit Fresh, care s-a bazat încă de la lansare pe digitalizare, de la inițierea comenzii până la finalizarea procesului de plată, după cum explică managerul Bogdan Rusu.

Planurile antreprenorilor pentru anul viitor includ focusul pe piața locală, adaptarea strategiilor de business la schimbările de pe piața economică, dar și găsirea de soluții pentru energie la un cost mai scăzut și menținerea forței de muncă. Companiile încearcă să găsească soluții pentru a putea reduce costurile energiei, care să se reflecte în prețul produsului de la raft.

Totodată, se remarcă potențialul de a oferi turiștilor experiențe locale, cu produse unice obținute din materii prime de la producători locali, care pot constitui o carte de vizită a României pe plan internațional.