Confortm ONG-ului Avaaz, algoritmul Facebook nu a funcționat conform regulilor și a ajutat rețelele de dezinformare sanitară să strângă 3,8 miliarde de vizualizări în ultimul an, vârful numărului de vizualizări înregistrându-se în luna aprilie, când criza coronavirus a atins punctul maxim, informează EFE, citat de Agerpres.
Raportul întocmit pe baza informațiilor strânse din 5 țări arată că eforturile reţelei de socializare de a combate dezinformarea sanitară ”sunt subminate grav de propriile sale sisteme”. Chiar dacă Facebook a implementat soluții de siguranță pentru postări, conținutul paginilor care au împrăștiat dezinformări pe teme sanitare a ajuns în aprilie la 460 milioane de vizualizări.
Fadi Quran, directorul pentru campanii al Avaaz, a declarat într-un comunicat că Mark Zuckerberg ”a promis că va oferi informaţii fiabile în timpul pandemiei, dar propriul său algoritm a sabotat aceste eforturi orientându-i pe mulţi” dintre cei circa 2,7 miliarde de utilizatori către reţele de difuzare a dezinformării în materie medicală.
Infodemia, așa cum o numește Quran, va agrava dezinformarea legată de pandemia de coronavirus până când Facebook reușește să regleze algoritmul, trimițând rectrificări persoanelor care au fost expuse la dezinformare pe social media.