FacebookTwitterLinkedIn

Citeşte o carte pe un subiect necunoscut pentru tine. Vorbeşte cu persoanele pe care le-ai evita în mod normal. Vizitează un oraş necunoscut. Întinde coarda dincolo de tiparele pe care mintea ta deja le-a învăţat. Pentru a creşte şi a te dezvolta, trebuie să abordezi în mod repetat provocări noi şi să iei în considerare idei noi pentru a-i oferi minţii noi contribuţii. Dacă repeţi doar aceleaşi experiente, vei stagna, iar capacitatea ta mentală se va atrofia. Situaţiile noi permit schimbarea în modul de învăţare, ceea ce îţi permite să descoperi noi modele.

Iată o listă cu 24 de idei care îţi pot spori eficienţa personală:

  1. Vizualizează-ţi scopul ca şi cum l-ai fi realizat deja. Imaginează-ţi că eşti „acolo”. Fă-l să pară cât mai real în mintea ta, iar în curând îl vei vedea şi în realitate. Diferența dintre locul 1 la competițiile mondiale și locul 50, nu constă în numărul de ore de antrenament (pentru că acestea sunt de regulă la fel), ci în capacitatea de a putea trăi mental finalul câștigării competiției.
  2. Scopuri zilnice. Stabileşte-ți obiective pentru fiecare zi în avans. Decide ce vei face, apoi apucă-te de lucru. Fără concentrare, este foarte uşor să cedezi distragerilor.
  3. Ascultarea. Îmi amintesc de un workshop la care am participat și pe care am plătit foarte mulți bani pentru a exersa arta de a asculta realmente pe cineva. Uneori, poate părea imposibil să ascultăm fără să avem propriile gânduri, propriile prejudecăți care se interpun cu mesajul interlocutorului. Ascultarea reală poate salva timp și relații.
  4. Cel mai dificil task, primul. Pentru a învinge întârzierile, învaţă să abordezi sarcina cea mai neplacută la prima ora a dimineţii, în loc să o amâni până mai târziu. Mica victorie va da tonul unei zile foarte productive.
  5. Mini-etape. Când începi o activitate, identifică ţinta pe care trebuie să o atingi înainte de a te opri din lucru. De exemplu, atunci când scrii un articol, poţi decide să nu te ridici până când nu ai scris cel puţin 1000 de cuvinte. Urmăreşte-ţi ţinta indiferent de celelalte task-uri care pot apărea.
  6. Un minut. Odată ce ai toate informaţiile de care ai nevoie pentru a lua o decizie, cronometrează doar 60 de secunde pentru a lua decizia. Odată ce ai luat decizia, fă un plan de acţiune pentru atingerea obiectivelor.
  7. Lectura în pauze. Utilizează lectura pentru a umple perioadele „goale”, cum ar fi aşteptarea unei şedinţe, statul la coadă sau în timp ce se prepară cafeaua.
  8. Pauze de relaxare. Este foarte important ca din două în două ore, să iei o pauză în care să te relaxezi. Mintea şi corpul tău au nevoie de o perioadă de destindere, în care să stai, pur şi simplu, cu ochii închişi sau să ieşi din clădire şi să te plimbi pentru 5 minute. Ideal ar fi să îţi setezi remindere.
  9. Separă sarcinile cu adevărat importante de cele mai urgente. Alocă perioade de timp pentru a lucra la fiecare categorie de sarcini. Îți reamintesc că prioritar înseamnă că acea sarcină contribuie la realizarea obiectivului tău personal sau profesional. Dacă până la finele zilei, sarcinile nu ajută obiectivelor tale, atunci înseamnă că ai consumat ziua în folosul altora.
  10. Economii. În ziua de azi suntem foarte concentrați pe a cheltui, îndemnul meu este să îți propui lunar să pui bani deoparte pentru realizarea visului pe care îl ai.
  11. La sfârşitul zilei de lucru, identifică prima sarcină la care vei lucra a doua zi şi setează-ţi materialele în prealabil. A doua zi, vei putea începe imediat această sarcină, fără a te mai pierde în detalii.
  12. Împarte fiecare proiect. Sparge proiectele complexe în sarcini mai mici, bine definite. Concentrează-te pe realizarea doar a uneia dintre aceste sarcini, până la terminarea întregului proiect.
  13. Rămâi pe linie. Odată începută o sarcină, nu te opri până nu este finalizată 100%. Nu schimba sarcinile la mijlocul procesului de lucru. Atunci când apar distragerile, planifică-le pentru a te ocupa de ele mai târziu.
  14. Obiceiurile zilnice. Programează un anumit interval de timp în fiecare zi pentru a lucra la o anumită sarcină sau obicei. O oră pe zi te-ar putea lăsa cu o carte terminată sau o afacere profitabila un an mai târziu.
  15. Plug-in. Inserează o sarcină în mijlocul alteia care necesită pilotul automat. Ascultă un audiobook în timp ce ești blocat în trafic.
  16. Formează-ţi abilităţile pentru a-ţi mări productivitatea. Creşte viteza de scriere la cel puţin 60 de cuvinte pe minut, dacă nu 90.
  17. Provocări noi. Fă-ţi sarcina mai grea, în mod intenţionat. Sarcinile provocatoare sunt mai angajante decât cele plictisitoare. De exemplu, creează o prezentare Power Point care nu utilizează cuvinte.
  18. Rămâi pozitiv. Îndepărtează-te de negativiștii din viața ta şi asociază-te cu oameni pozitivi, fericiţi şi de succes. Modurile de gândire pozitive sunt contagioase.
  19. Modele de urmat. Găseşte oameni cu care rezonezi şi care obţin rezultatele dorite, inspiră-te din atitudinile, credinţele şi comportamentul lor.
  20. Lucrează cu un coach personal pentru a te menţine motivat, concentrat şi responsabil. După urmarea unui plan personalizat, îţi va fi mult mai uşor să rămâi angajat în obiectivele tale şi să găseşti soluţii la orice problemă.
  21. Acordă-ţi 15 minute de meditaţie înainte de somn. Fii conştient de gândurile tale, însă lasă-le deoparte la momentul somnului, ştiind că le vei rezolva a doua zi. Goleşte-ţi mintea de orice gând stimulent şi concentrează-te asupra ritmului respiraţiei.
  22. Igiena somnului. Atunci când eşti obosit, nu poţi funcţiona la cote maxime. Somnul te ajută să gândeşti mai clar, să ai reflexe mai rapide şi să te concentrezi mai bine. Lipsa acestuia afectează nivelurile înalte ale raţionamentului, rezolvarea problemelor şi atenţia acordată detaliilor. Oamenii obosiţi tind să fie mai puţin productivi la locul de muncă, prezintă un risc mai mare pentru accidentele rutiere, dar şi pentru dezvoltarea depresiei. Iar rezultatele studiului Stres Index, arată că 98% dintre angajaţii români se simt epuizaţi, majoritatea timpului. Important este să stabilești ce anume te face pe tine să te odihnești bine și să respecți acele principii.
  23. Îndrăznește. Periodic, cel puțin o dată pe săptămână, fă ceva ce ție îți face mare plăcere, nu amâna propriile pasiuni, amintește-ți zilnic că tot ce ai este clipa de acum, mâine nu există.
  24. Mindset matinal. Iar cum ziua bună se cunoaşte de dimineaţa, foarte important este şi modul în care abordăm dimineţile. Suntem pe fugă, îngroziţi de o nouă zi de muncă? Sau tratăm totul relaxaţi şi cu zâmbetul pe buze? În acest sens, am pregătit un ghidaj audio care te va ajuta să începi fiecare zi cu energie. Pentru ca acest material să te ajute este nevoie să găseşti o poziţie confortabilă pentru tine. Ideal ar fi să asculţi înregistrarea cu ajutorul unor căşti.

___________________________________________________________

Simona Nicolaescu

www.simonanicolaescu.ro

Antreprenor, speaker, trainer, coach şi susţinător al vieţii echilibrate în România

Desemnată “Antreprenorul anului” în 2013, Simona Nicolaescu şi-a dedicat ultimii 8 ani din cariera sa profesională susţinerii şi promovării vieţii echilibrate, prin proiecte creative, adresate mediului de afaceri, derulate în premieră în România.

Sub semnătura sa au luat naştere primul program de well-being pentru fangajaţii companiilor, în anul 2010, şi primul audio-book pentru diminuarea stresului, în anul 2014, intitulat “Tehnici de reducere a stresului”.

Simona Nicolaescu a dezvoltat LifeFit, un program unic pentru a produce schimbări profunde în vieţile liderilor din România, cu deschiderea porţilor către propriul subconştient, trasarea unui plan clar pentru a-şi atinge visurile, vitalitate fizică şi psihică crescută.

A inclus mare parte a învăţăturilor extrase din diferitele experienţe ca antreprenor, lider, mamă şi din diferite formări pe care le are: psihoterapie ericksoniană, hipnoză, coaching, silent retreat, terapie cranio-sacrală, mind power.

Ţine workshopuri pe teme precum: Sleep better, Stress Management, Mind focus, Tehnici de relaxare.