Cautare




, Staff

Servicii financiare |
|

Topul celor mai doriţi angajatori în 2017. Când caută un job, candidații sunt la fel de interesați de un mediu de lucru plăcut cât de nivelul salarial

Pe primul loc în topul „Celor mai doriţi angajatori” din acest an s-a clasat compania de IT Oracle. Topul este dominat de companii care activează în IT, Automotive, Oil&Gas, precum şi companii care își desfășoară activitatea în Telecom și FMCG.
alegere_angajator_angajat.jpg

Companiile care se plasează pe primele zece poziții, în acest an, sunt: Oracle, Microsoft, IBM, Continental, Google, OMV Petrom, Vodafone, Amazon, Grup Renault România şi Coca-Cola HBC. În top 20, sunt reprezentate industriile financiar-bancar, consultanță şi BPO.

Rezultatele studiului „Cei mai doriți angajatori” din acest an se bazează pe informaţiile colectate în urma unui chestionar online în perioada martie – mai 2017. La studiu au participat 11.036 respondenţi cu studii superioare, atât juniori, cât și candidați cu experiență din toată țara. Participanţii la studiul „Cei mai doriţi angajatori” au fost întrebați care sunt top trei companii pentru care își doresc să lucreze, iar răspunsurile lor au fost libere, neasistate.

Rezultatele studiului «Cei mai doriţi angajatori», iniţiat în perioada martie – mai a acestui an, confirmă interesul candidaților pentru companiile de tehnologie. Studiul dezvăluie percepţiile candidaţilor în raport cu angajatorii care activează în România. Acesta sondează gradul de atractivitate al brand-urilor de angajator, precum şi aşteptările pe care candidații le au de la aceştia”, se subliniază într-un comunicat de presă al Catalyst Solutions.

 

Care sunt criteriile în funcție de care respondenţii îşi aleg angajatorul?

În top cinci criterii care stau la baza deciziei în funcție de care candidații își aleg compania preferată, se plasează mediul de lucru plăcut (6,42 puncte), alături de pachetul de salarii şi beneficii oferit de compania respectivă (6,41). Fiecare criteriu a primea un punctaj între 1 și 7. Următoarele criterii sunt siguranța locului de muncă (6,17), posibilitățile de evoluție profesională respectiv (6), programele de training pe care compania le oferă (5,87).

Într-o piață în care numărul de oportunități de carieră este ofertant, procesul de luare a deciziei devine mai rafinat, candidații țin cont de mai multe aspecte și valorizează o serie de alte criterii, pe lângă cele financiare”, susțin reprezentanții Catalyst Solutions.

În topul modalităților de informare privind companiile și oportunitățile de caieră sunt portalurile de joburi (75,43%), recomandările primite de la prieteni și colegii (63,54%), alături de site-urile companiilor (58,67%). În plus, rețeaua de socializare Linkedin (54,58%), interacțiunea personală cu angajatorii (53,66%), anunțuri ale angajatorilor pe site-uri de știri și de specialitate (50,76%) și târgurile de joburi (47,40%) sunt preferate de respondenţi.

Cu toate că mediile de comunicare online și rețelele de socializare sunt prezente destul de sus în topul canalelor utilizate, potențialii candidați nu neglijează interacțiunea directă cu reprezentanții organizației. De cele mai multe ori, ei sunt în căutarea acelor cadre în care pot discuta direct cu angajați din cadrul companilor vizate, fie că vorbim de evenimente la sediul companiei, târguri de carieră sau alte evenimente de business la care este prezent un anumit angajator. Feedback-ul primit de la prieteni sau colegi cântărește și el foarte mult în decizia de angajare. Din acest motiv experiența pe care companiile o oferă actualilor angajați este definitorie pentru reputația lor în piață”, se mai scrie în comunicatul de presă al Catalyst Solutions.

De ce cred Oracle și Microsoft că s-au clasat pe primele locuri?

Reprezentanții Oracle susțin că sunt cel mai dorit angajator, pentru că, indiferent de pregătirea, experiența sau profilul candidaților, în companie există constant poziții deschise:

„Fie că vorbim de roluri în domeniul financiar, în vânzări, în resurse umane, în domeniul tehnic (development, consultanță sau support), de candidați cu experiență îndelungată, de nișă, sau aflați la început de drum, oportunitățile noastre de carieră acoperă un spectru foarte larg. În plus, angajații noștri au acces la resurse diverse de training și dezvoltare, inclusiv la expertiză și certificări internaționale.

Politica noastră de resurse umane, care se adaptează în permanență trendurilor și nevoilor pieței, se reflectă într-un pachet competitiv de beneficii (care include componente de asigurare, servicii medicale și o serie largă de discounturi și facilități pentru angajați). Nu în ultimul rând, Oracle este recunoscut pe piața din România pentru cultura sa organizațională. Angajații noștri formează o comunitate bazată pe colaborare, pe pasiuni și hobby-uri comune și pe cultivarea intereselor din afara sferei profesionale. Toate acestea se reflectă în mediul de lucru, care este unul prietenos și inspirațional”, au detaliat reprezentanții Oracle motivele pentru care au ocupat acest loc.

Reprezentanții Microsoft susțin că feedback-ul vis-a-vis de brand-ul de angajator s-a transmis de la angajații noștri către piață, ceea ce îi poziționează ca un angajator atractiv pe piața muncii din România și nu numai:

Candidații care sunt în proces de căutare de oportunități de carieră, pun accent pe aceste aspecte atunci când sunt deciși să facă o schimbare profesională. De asemenea, posibilitatea de a lucra cu tehnologii de ultimă generație într-un mediu de business dinamic, sunt elemente care diferențiază Microsoft de alți angajatori existenți pe piața muncii.”  

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii