Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Filantropie |
|

Puterea antreprenorilor sociali – Lemniko oferă daruri cu bucurie

Forbes România crede în puterea afacerilor sociale și în beneficiile pe care acestea le aduc comunităților. Regăsiți în continuare câteva dintre cele mai relevante afaceri sociale, participante în cadrul programului Made in Social, dezvoltat de Impact Hub.
Lemniko

Asociaţia Lemniko vine în ajutorul celor care vor să ofere un dar special angajaţilor și colaboratorilor, un dar care să aducă bucurie în căminul familial şi, în acelaşi timp, să reprezinte şi să asigure imaginea companiei dincolo de interacțiunile obișnuite.

De ce antreprenoriat social? De ce aţi ales să puneţi bazele unei afaceri sociale?

Pentru că fiecare om este preţios.

Cu toţii avem nevoie de servicii şi produse, însă, dincolo de consumul tradiţional, există persoane care înregistrează un deficit major în ceea ce priveşte nevoile umane de bază.

Există o dramă în spatele fiecărui caz. Ne-am propus să îi ajutăm pe cei cu care, dintr-un motiv sau altul, societatea, în viteza ei ameţitoare de adaptare la alte norme, nu a mai avut răbdare. I-a marginalizat, stigmatizat şi într-un fel abandonat… reducând totul la cifre, uitând că şi ei sunt oameni care pot contribui la bunăstarea comună. Purtăm o luptă în paşi mărunţi, dar eficienţi.

Lemniko este o structură de economie socială care încearcă să ofere un trai decent angajaţilor. Prin integrare socio-profesională, încercăm să valorizăm resurse umane vulnerabile din comunitate prin integrarea sau reintegrarea pe piaţa muncii iar acest fapt se va răsfrânge în viitor ca bunăstare asupra întregii comunităţi.

Citește și: Puterea antreprenorilor sociali – Inotech: „Ecologia este domeniul cu cele mai multe probleme nerezolvate care au cel mai mare impact global”

Cum a început povestea business-ului vostru social? Ce provocări aţi întâmpinat?

Povestea Asociaţiei Lemniko începe în urmă cu doi ani, în colaborare cu Consiliul Judeţean Ilfov, care a obţinut finanţarea proiectului prin POSDRU.  Ne-am înconjurat de oameni bine pregătiţi în diverse domenii, dar nu şi cu experţi ai lemnului care s-au ascuns bine de noi, prin urmare a fost nevoie de multă documentare pentru alegerea unor utilaje potrivite pentru transformarea lemnului în repere pentru jucării. După ce au fost puse în funcţiune, a trebuit să învăţăm cu toţii cum se utilizează şi cam aşa s-a scurs un an, învăţând despre utilaje, materiale necesare, tehnici de lucru cu diferite materii… Să vă mai povestim şi despre lemn? Un material atât de ambiţios încât face numai cum vrea el dacă nu este răsfăţat cu o temperatură constantă şi ferit de umiditate. Astăzi ai un reper drept cu grosimea de 2 cm, dar mâine nu se ştie ce găseşti…

Ce rezultate aţi înregistrat până acum? (Vânzări, impact social etc.)

Deşi am început de puţină vreme activitatea comercială, de mai puţin de 6 luni, rezultatele sunt din ce în ce mai bune. Suntem în discuţii cu companii mari de pe piața internaţională cu care vom începe colaborări începând cu anul 2017, însă ne bucurăm şi de interesul companiilor din România. Am desfăşurat şi încă desfăşurăm proiecte cu Innovation Experience, Credit Agricole, Thermosystem Construct Corporation, Andma Inter Speed, diferite magazine de jucării etc.

Prin ce vă diferenţiaţi de alte business-uri din acelaşi segment? De ce ar trebui ca o companie să colaboreze cu voi?

Cu toţii avem în jur copii, poate sunt ai noştri, poate sunt ai celor dragi nouă, sunt lângă noi şi vrem tot ce-i mai bun pentru ei, iar pentru copii jucăriile sunt foarte importante pentru că le stârnesc emoţii puternice şi le stimulează imaginaţia şi creativitatea.

Nu spunem că oamenii noştri sunt mai buni decât cei ai altor business-uri sociale, sau că facem cele mai bune jucării din lume. Noi facem jucării din lemn foarte frumoase şi de foarte bună calitate cum nu se încumetă mulţi să facă, asta credem că ne avantajează.

Prin intermediul jucăriilor noastre, companiile pot crea impresia de confort familial clienţilor, angajaţilor sau colaboratorilor lor. De asemenea, pentru fiecare 100 lei vândută, Asociaţia Lemniko plantează un copac etichetat în numele clientului sau împreună cu acesta încurajând astfel lucrul în echipă, dar şi practicile corecte faţă de mediu.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii