Cautare




, Staff

Industrie |
|

Euromonitor: Piața de înghețată va ajunge la 922 mil. lei anul acesta, în creștere cu 6%

Piața locală de înghețată și deserturi reci va ajunge la 922 milioane de lei în acest an (peste 200 mil. euro), în creștere cu 6% față de anul trecut, pe fondul diversificării și apariției unor sortimente premium, dar și datorită temperaturilor mai ridicate decât cele normale și creșterii puterii de cumpărare a românilor, potrivit datelor Euromonitor.
shutterstock_423791755

Dacă în anul 2012 piața de înghețată însuma 911,7 mil. lei, anii 2013-2014 au fost marcați de scăderi cu până la 13%, atingând o valoare de 796,2 mil. lei. Însă, începând cu 2015, vânzările au revenit pe creștere, trend care se va continua în următorii cinci ani, când piața va depăși 1 miliard de lei, conform estimărilor Euromonitor.

De asemenea, și ca volum piața de înghețată a înregistrat fluctuații: în urmă cu cinci ani, aceasta era evaluată la 42,8 milioane de litri, iar în anul următor a scăzut cu 8,6%. Începând cu 2014, însă, valorile au reînceput să crească. Astfel, în 2017 cantitatea de înghețată vândută este estimată la 43 de milioane de litri, iar în 2021 va ajunge la 53,4 milioane de litri, mai mult cu 24%.

Topul celor mai vândute cinci branduri de înghețată în anul 2016 a fost dominat de Betty Ice, deținut de omul de afaceri sucevean Vasile Armean, cu o cotă de piață de 16,5%. Potrivit datelor Ministerului de Finanțe, compania Betty Ice a avut anul trecut a avut o cifră de afaceri de 126,6 mil. lei, mai mare cu 12% față de anul precedent, și un profit de 23 mil. lei.

Pe locul doi s-a clasat tot un brand românesc, Top Gel, deținut de doljeanul Petre Pop, cu o cotă de piață de 9,6%. Compania cu același nume a avut anul trecut afaceri de 86,7 mil. lei și un profit de 16,7 mil. lei, mai mic cu 25%, față de 2015.

Brandurile Napoca și Algida, deținute de Unilever, au ocupat locurile trei și patru, având o cotă de piață de 7%, respectiv 5,7%.

Ultimul loc în top îi revine brandului Amicii, deținut de producătorul Kubo Ice Cream din județul Neamț, cu o cotă de piață de 4,7%. Compania a intrat in însolvență anul trecut, când a înregistrat o cifră de afaceri de 18 mil. de lei în 2016, în scădere cu peste 33% % faţă de anul precedent, arată datele de la Ministerul de Finanţe.

Deși românii sunt conservatori în ce privește aromele preferate – înghețata cu aromă de ciocolată, vanilie și fructe rămân cele mai cumpărate, pe piață și-au făcut loc noi arome ale unor producători consacrați, precum untul de caramel sărat al Nestlé, ciocolata neagră și cu mentă de la Corso sau siropul de arțar și stafide al producătorului român Alpin 57 Lux. De asemenea, aromele fierbinți și picante și combinațiile de ciocolată sau fructe exotice cu ardei iute încep să fie apreciate de români.

Înghețata la cornet este cea mai căutată, reprezentând o pondere de 60% din totalul vânzărilor de anul acesta, în timp ce înghețata pe băț este într-o scădere ușoară, de până la 20%. Începe să fie din ce în ce mai căutată înghețată sub formă de sandwich.

Sezonalitatea este, totuși, cea care dictează evoluția pieței de înghețată în România. Rămâne un desert căutat predominant în lunile de vară, în timp ce între lunile octombrie-februarie vânzările sunt foarte scăzute.

Totuși, în ciuda acestui aspect, analiștii Euromonitor spun că românii încep să își schimbe percepțiile, în mod timid, în ce privește înghețata, privind-o mai mult ca pe un desert, decât ca pe un produs răcoritor.

Prețul mediu al înghețatei va scădea cu până la 4% până în anul 2022, conform estimărilor Euromonitor.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii