Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Anda Onuțan (Henkel Beauty Care): „Un om de marketing trebuie să fie vizionar, însă, în același timp, foarte pragmatic”

Anda Onuțan, Marketing Manager Henkel Beauty Care, consideră că marketingul digital este la putere. Din acest motiv, toate lansările și inovațiile companiei au fost puternic susținute de campanii digitale.
Anda Onutan_Henkel

Anda Onuțan, Marketing Manager Henkel Beauty Care

Forbes: Care sunt oportunitatile anului 2017 în activitatea dumneavoastra de om de marketing? Este un an obisnuit, de crestere a consumului în România, sau ocupa un loc de special, care se diferentiaza de anii precedenti?

Anda Onuțan: Din punct de vedere al consumului, anul 2017 continuă trendul crescător al anului trecut, iar acest lucru este vizibil și în categoria produselor cosmetice. Existența unui context pozitiv, creșterea consumului, disponibilitatea consumatorilor de a încerca noi categorii de produse sunt oportunități pentru dezvoltarea businessului.

De asemenea, interesul consumatorilor pentru categorii de produse premium, ce aduc le beneficii suplimentare, reprezintă o oportunitate de dezvoltare. Drept exemplu, în categoria produselor cosmetice, segmente precum produsele de tratament pentru păr, produse pentru colorarea părului cu tehnologii speciale sau produsele pentru bărbați sunt segmente care se dezvoltă mult în ultima vreme, adresându-se unor consumatori care își doresc un nivel superior de îngrijire.

O altă oportunitate evidentă a acestui an este creșterea comunicării în mediul digital. Acest lucru presupune o abordare nouă a conținutului de brand și noi formate de comunicare, de exprimare creativă și personalizată.

 INTERVIU CU YVES MARTIN (ORANGE)

Forbes: Care sunt lectiile pe care le-ati dobândit din experienta crizei economice din perioada 2009 – 2013? Aveti pregatit un plan în cazul unei noi recesiuni?

Anda Onuțan: În astfel de experiențe, flexibilitatea are un rol foarte important. Este esențial să te adapatezi noilor trenduri și situații de pe piață, în orice moment, cu atât mai mult în perioada de criză. Este important să cunoști consumatorul, să înțelegi schimbările prin care trece și să te adaptezi la ceea ce își dorește.

De asemenea, am învățat că brandurile care promit și aduc prin produsele lor calitate, inovație și beneficii reale pentru consumatori, sunt branduri de succes, indiferent de perioadă economică. În special în industria produselor cosmetice, consumatorul este atent la aceste beneficii și acest lucru se reflectă în decizia finală de cumpărare.

INTERVIU CU BOGDAN BORDEIANU (ZDROVIT)

 Anda Onuțan: Brandurile care promit și aduc calitate, inovație și beneficii reale pentru consumatori, sunt branduri de succes, indiferent de perioadă economică.

 

Forbes: Din punctul dvs. de vedere, care este trendul cu cel mai puternic impact în deciziile de marketing?

Anda Onuțan: În acest moment, este evident trendul ascendent al marketingului digital. Consumatorii petrec tot mai mult timp pe internet și tot mai mult mobile versus desktop. Facebook și Google sunt astăzi principalele platforme de branding online pentru multe branduri și atrag o parte semnificativă din bugete. De asemenea, rețelele sociale mai mici, precum LinkedIn și Instagram, încep să devină din ce în ce mai utilizate pentru diferite tipuri de comunicări, mai targetate.

Toate lansările și inovațiile semnificative pe care le-am avut în 2017 au fost puternic susținute de campanii digitale, într-un mix media complet-Google, Social Media, Blogging etc.

Consumatorii sunt din ce în ce mai expuși la diverse mesaje ale brandurilor, motiv pentru care principalul secret pentru noi este să găsim modalități creative de a fi diferiți și de a ieși în evidență, în direcția obiectivelor noastre de marketing.

Este important să utilizăm formate digitale actuale și să fim la curent tot timpul cu evoluția acestora. Se estimează că video va crește de 14 ori în următorii 5 ani, iar 70% din acesta va fi mobil, iar noi trebuie să fim acolo pentru a avea succes cu brandurile noastre. În același timp, e-commerce este o parte a focusului nostru, iar în acest sens am dezvoltat parteneriate și planuri de afaceri cu toți jucătorii relevanți de pe piață românească.

Noile generații (Millennials) sunt mult mai interesate de ingrediente naturale, de forme mai simple de utilizare a produselor, de beneficii relevante pentru stilul lor de viață. Millenials reprezintă o categorie de consumatori cu cel mai mare apetit pentru achiziții, însă și cu cea mai mare exigență când vine vorba de calitate.

 INTERVIU CU EUGEN POPESCU (eMAG)

Forbes: În viziunea dvs, care sunt domeniile pe care omul de marketing trebuie sa le cunoasca pentru a fi mai performant? (sociologia, psihologia, politica, sport, mass-media etc)

Anda Onuțan: Cred că un om de marketing trebuie să fie vizionar, însă, în același timp foarte pragmatic. Trebuie să fie conectat la piață și să aibă inițiativă și curajul, aș spune, de a încerca lucruri noi, pentru care uneori nu ai nicio garanție a succesului, ci doar provocări.

Marketingul se dezvoltă azi mult mai rapid decât în anii trecuți, iar specialiștii din acest domeniu trebuie să țină pasul cu aceste schimbări și chiar să le prevadă, uneori. A face asta fără pasiune nu se poate, așa încât aș spune că, pentru a fi performant, un om de marketing trebuie să aibă în primul rând pasiune față de ceea ce face.

INTERVIU CU ANDREEA MARINESCU (GSK)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii