FacebookTwitterLinkedIn

Ponderea clienților din generația Millennials devine tot mai mare în  numărul total de clienți care comandă online, acesta fiind, de asemenea, unul dintre factorii importanți de creștere a pieței de comerț electronic din România.

„O schimbarea a mentalității în rândul jucătorilor din eCommerce-ul româneasc este atât de necesară în contextul global actual. Pentru a oferi cea mai bună experiență generației Millennials, pentru a transforma clienții în promotori și a crește loialitatea acestora, companiile trebuie să investească mai mult în tehnologie, care este nucleul oricărei strategii omnichannel. Tehnologia nu este un cost, ci o investiție.

Retailerii din România care identifică și adoptă această mentalitate, specifică piețelor mature, vor avea un avantaj competitiv uriaș și șanse mari de a se evidenția și a atrage, astfel, mai mulți clienți”, spune Rafael Campos, Sales VP pentru Europa la VTEX.

Piața poate avea însă un avans și mai mare, influențat direct de nivelul investițiilor în tehnologie. În prezent, magazinele online locale investesc mai puțin de 2% din venituri în tehnologie, cu mult sub media de 7%, cât este la nivel mondial. Ponderea de 2% va crește în perioada următoare, în condițiile în care magazinele online cresc bugetele de investiții în tehnologie pentru a majora ratele de conversie și vânzările.

În prezent, piața de comerț electronic din România se află în prima etapă a maturității, potrivit VTEX. În acest stadiu, retailerii online sunt preocupați, în primul rând, cu creșterea veniturilor. În următorii 2, 3 ani, piața va evolua pentru a ajunge la a doua etapă, care va fi marcată de o creștere semnificativă a costurilor de achiziție.

Citește și: eMAG Ungaria fuzionează cu Extreme Digital și intră pe cinci piețe noi: Cehia, Slovacia, Slovenia, Croația și Austria