
Conform studiului, alimentele, produsele pentru sport și fitness, jucăriile, cărțile, bijuteriile și cele pentru casă sunt categoriile care au înregistrat, anul acesta, cele mai mari creșteri ale vânzărilor în mediul online, la nivel mondial.
Cea mai mare creștere în vânzările online a avut-o categoria produselor alimentare. Începând cu luna martie a acestui an, vânzările online de alimente au crescut cu până la 400%, creșterea rămânând constantă în ultimele luni, la peste 300%.
O evoluție similară a avut-o categoria sport & fitness, ce a atins în luna iunie o creștere de 250% față de aceeași perioadă a anului trecut. Trendul de creștere s-a menținut pe tot parcursul anului, ultimele luni consemnând o majorare de peste 150%.
Produsele și decorațiunile pentru casă, jucăriile, cărțile, bijuteriile și electronicele au înregistrat, de asemenea, vânzări de peste 150%. În ultimele luni, avansul s-a păstrat în jurul unei creșteri de 100%.
„Anul 2020 a generat o schimbare radicală a comportamentului de consum în toată lumea. Dacă, inițial, lockdown-ul a fost motorul principal pentru creșterea vânzărilor, mai ales pe categorii de produse neajunse încă la o maturitate în e-Commerce, ulterior, acțiunile retailerilor, orientate către păstrarea acestei evoluții, către retenția și fidelizarea clienților, i-au determinat pe clienți să facă achiziții online în continuare. În același timp, clienții au găsit suficiente motive pentru a păstra acest comportament de consum: posibilitatea de a face abonamente la anumite servicii, comoditate, acces mai rapid la o gamă mai mare de produse, economii de timp și bani, siguranță mai mare etc.”, a explicat Cristi Movilă, Growth Leader pentru Europa Centrală și de Est la VTEX.
Potrivit acestuia, creșterea vânzărilor online de anul acesta a fost susținută și de intrarea de noi categorii de clienți în e-Commerce. Dacă, până anul trecut, cumpărăturile pe internet erau considerate a fi, în principal, apanajul persoanelor mai tinere, anul acesta, la nivel mondial, mai multe milioane de clienți de peste 50 de ani, cu disponibilitate mai mare de cumpărare, au făcut achiziții online.