FacebookTwitterLinkedIn

Compania germană Volkswagen și-a pregătit angajații pentru o serie de reduceri de locuri de muncă, în timp ce se confruntă cu aceleași costuri ridicate și productivitate scăzută care afectează economia țării, potrivit The Telegraph.

Producătorul auto se pare că elaborează planuri pentru reducerea a mii de locuri de muncă ca parte a unui program de reducere a cheltuielilor cu 10 miliarde de euro în decurs de trei ani, deși nu s-a stabilit un obiectiv precis.

VW se confruntă cu o cerere mai mică pentru vehiculele sale electrice, care au costuri inițiale mai mari decât alternativele cu combustie.Managerii au informat luni personalul VW cu privire la planurile de reducere a locurilor de muncă. 

VW ar putea reduce parte din forța sa de muncă prin pensionări anticipate, deoarece are un număr relativ mare de angajați mai în vârstă care urmează să iasă la pensie.

Printre cei afectați de reducerile de personal s-ar putea afla și funcția de design, după ce compania a externalizat designul SUV-ului Scout către Magna Steyr, a declarat pentru The Telegraph Daniel Roeska, analist la Bernstein.

Pe termen lung, reduceri ar putea interveni în linia de producție, deoarece fabricarea unui EV înseamnă asamblarea unui număr mai mic de piese. Cu toate acestea, VW ar putea alege să urmeze exemplul Mercedes și să direcționeze mai multă producție spre furnizori.

Contextul în care VW are planurile de reducere de personal este că economia Germaniei a înregistrat o scădere în trimestrul al treilea până la finalul lunii septembrie. Scăderea de 0,1% a producției raportată de biroul de statistică al țării a urmat creșterii prețurilor la energie, costurilorridicate ale împrumuturilor și cererii slabe a consumatorilor.

Producția industrială pentru Germania, puterea manufacturieră a Europei, a scăzut la un minim al ultimilor trei ani în septembrie, trăgând în jos producția de automobile slabă.Producția a scăzut cu 1,5% față de august – cea mai scăzută producție din 2020- iar producția de mașini și a furnizorilor lor a scăzut cu 5%.

Producătorii auto din Germania se confruntă cu o cerere mai mică, în special pentru vehiculele electrice, pe măsură ce veniturile cumpărătorilor sunt subminate de facturi mai mari cauzate de creșterea prețurilor la energie și, de asemenea, de ratele de dobândă mai mari impuse de băncile centrale pentru a combate inflația.

Luna trecută producătorul de mașini de lux german Porsche a declarat că împrumuturile cu costuri tot mai mari ale și creșterea prețurilor începuseră chiar să afecteze clienții bogați ai mărcii.